شناسهٔ خبر: 11287 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پناهیان: هر دانشجو باید یک کارشناس دینی باشد

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: هر دانشجو باید یک کارشناس دینی باشد تا عالم خوب را از عالم بد تشخیص دهد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ حجت الاسلام پناهیان عصر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه ترم بهمن ۹۲ حوزه دانشگاه صنعتی امیر کبیر گفت:  کسب معارف دینی ضرورت حیاتی است که مقدم بر الفبای ادبیات زبان فارسی به هر زبانی که می خواهید با آن کار علمی انجام دهید است.

وی گفت: دین الفبای حیات بشری خواهد شد. دین جهان را اداره خواهد کرد دین آگاهان رهبران جهان هستند از این پس بر سر دین اختلاف و دعوا ایجاد خواهد شد و دیگر دعوای بین دین و بی دین نخواهیم داشت.

پناهیان ادامه داد: معرفت دین آگاهی از موارد مورد نیاز اولیه رهبران جهان است هیچ دانشجویی دیگر نمی تواند گوشه عافیت بنشیند که علما هستند. هر دانشجو خود باید به نوعی کارشناس دینی باشد تا عالم خوب را از عالم بد تشخیص دهد.

وی خاطرنشان کرد:  از این مسئله خنده ام می گیرد که روشنفکرهای دین گریز و دین ستیز دست به دامان دین شناسان خواهند شد تا حکم شرعی ای صادر کنند تا این افراطی های تکفیری سر آنها را نبرند اینها صحنه هایی است که در منطقه ظاهر خواهد شد.

حجت الاسلام پناهیان گفت: دین اگر قلابی هم باشد قدرت خود را نشان می دهد. تاکنون از دین برای دفاع از منافع انسانها خوب استفاده نکرده ایم. دوران قدرت با علم و تکنولوژی گذشته است دوره اینکه هر چیز غیر دین قدرت تولید کند گذشته است. دوره اینکه علم و عقلانیت را کنار دین بگذاریم گذشته است.

وی تصریح کرد: دین در تولید قدرت، هدایت قدرت و اداره حیات انسانها حرف اول را می زند. کم کم انسانها مجبور می شوند اسلام را بشناسند شرایط منطقه را ببینید. این حادثه ای نیست که ۲ روزه ایجاد شده باشد تا ۲ روزه از بین برود از این مرحله عبور نخواهیم کرد مگر اینکه این درگیری ها به پیروزی دین منجر شود.

نظر شما