شناسهٔ خبر: 11296 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«دانشجو بودن» تنها شرط حضور در دوره‌های حوزه علوم اسلامی است

مدیر حوزه دانشگاهی امیرکبیر گفت: همه دانشجویان از مقطع کاردانی تا دکتری می‌توانند از دوره‌های حوزه علوم اسلامی استفاده کنند و شرط ما برای شرکت در این دوره‌ها تنها دانشجو بودن افراد است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ جلیل محمدی مدیر حوزه دانشگاهی امیرکبیر با اشاره به برگزاری اختتامیه کلاس‌های حوزه علوم اسلامی دانشگاه امیرکبیر اظهار داشت: این کلاس‌ها در سرتاسر ایران در ۳۵ مرکز در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد: هدف حوزه دانشگاهی این است که دانشجویانی که علاقمند در حوزه اهل بیت هستند را در این کلاس‌ها شرکت دهند و این کلاس‌ها یک مجموعه با امکانات خوب و مفید است.

وی ادامه داد: این کلاس‌ها به مدت ۳ سال و به صورت ۶ ترم شامل درس‌های مختلف مانند مفاهیم، قرآن، تفسیر و تاریخ برگزار می‌شود.

محمدی تصریح کرد: این دوره ترم ششم این کلاس‌ها است و امروز آغاز این ترم است و ما در این ترم فارغ‌التحصیل خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در این کلاس‌ها مدرک‌گرایی مطرح نیست، اظهار داشت: تمام کسانی که در این کلاس‌ها حاضر می‌شوند به خاطر بحث معنوی آن است و برای برطرف کردن سؤالات و شبهاتی است که در ذهن دارند و کسی به خاطر مدرک در این کلاس‌ها شرکت نمی‌کند.

محمدی اظهار داشت: این دوره‌هابه بحث طلبگی ربطی ندارد و فقط در مورد آشنایی با علوم انسانی و علوم اسلامی است.

محمدی اضافه کرد: همه دانشجویان از مقطع کاردانی تا دکتری می‌توانند از این دانشگاه استفاده کنند و شرط ما برای شرکت در این کلاس‌ها تنها دانشجو بودن افراد است.

وی ادامه داد: ما در این کلاس‌ها ۲۰ دانشجوی دکتری و ۴۰ کارشناسی ارشد داریم و مابقی آنها در سطح کارشناسی هستند که از طریق سایت و مصاحبه در این دوره شرکت داده شدند.

محمدی خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی که در این کلاس‌ها ارائه می‌شود در راستای اسلامی شدن دانشگاه‌ها است.

وی در خاتمه از برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی در این دوره‌ها خبر داد.

نظر شما