شناسهٔ خبر: 11316 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشجو باید در کرسی‎های آزاد اندیشی آزادانه نظرات خود را بیان کند

نماینده تام الاختیار رییس دانشگاه آزاد اسلامی در هیات امنای منطقه یک گفت: دانشجویان باید در کرسی‎های آزاداندیشی و نظریه‎پردازی بتوانند بدون هر گونه دغدغه، آزادانه نظرات خود را بیان کنند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ کریم زارع در جمع خبرنگاران افزود: بی تردید در سایه فضای امید بخشی که در دولت تدبیر و امید بر دانشگاهها حاکم شده توسعه کرسی های آزاد اندیشی و نظریه پردازی علاوه بر نشاط بخشی در محیط های دانشگاهی زمینه شتاب در روند تولید علم را نیز مهیاتر می سازد.

وی همچنین با اشاره به این که در دانشگاه آزاد اسلامی دانشجوی ستاره دار وجود ندارد اظهار کرد :در عین حال هر دانشجو ، استاد یا کارمند دانشگاه که به خاطر مسایل سیاسی کنار گذاشته شده باشد اگر خط قرمزهای دانشگاه آزاد را رعایت کرده و اصول و رهبری و نظام را قبول داشته باشد دوباره به دانشگاه برگردانده می شود.

وی با با بیان این مطلب که بنای ما در واحدهای دانشگاه آزاد حمایت از نخبگان و پژوهشگران جوان است، گفت: باید در بین دانشگاه ها اعتدال رعایت شود تا همه طرح های پژوهشی مربوط به دانشگاه های دولتی نباشد و دانشگاه آزاد را هم در بربگیرد .

رییس منطقه یک دانشگاه ازاد اسلامی ادامه داد: توجه به ارزش ها و کرامات انسانی، جذب نخبگان و حمایت از آنان و ایجاد کارگاه های توانمندی برای دانشجویان و اعضای هیأت علمی از مأموریت های مهم این دانشگاه به شمار می رود.

وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا که چرا برای دانشجویان فارغ التحصیل بازار کار وجود ندارد ، گفت : توسعه رشته های مورد نیاز جامعه وظیفه ماست و اشتغال و ایجاد بازار کار بر عهده دولت و مجلس است.

منطقه یک دانشگاه آزاد اسلامی شامل استانهای فارس ، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر می باشد.

نظر شما