شناسهٔ خبر: 11317 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

یک کتاب انقلابی در راه است

«ساحت‌های مطالعاتی انقلاب اسلامی» به قلم محمدرضا سنگری از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی منتشر شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ محمدرضاسنگری در این پژوهش قلمروهای ادبیات انقلاب را بررسی و به معرفی پژوهش‌ها و تحقیقاتی که در این زمینه امکان انجام دارند،‌  پرداخته‌ است.

 در این کتاب  شعر انقلاب با شاخه‌های مختلف شعر دفاع مقدس، شعر آیینی، شعراجتماعی،‌ شعر مقاومت و...  با زیرشاخه‌های این گونه‌ها معرفی و سپس مشخص شده است که در هر کدام از این حوزه‌ها نیازمند چه پژوهش‌هایی است، هم‌چنین در حوزه ادبیات انقلاب نیز از خاطره‌، ادبیات داستانی‌، گزارش،‌ یادداشت روزانه،‌ تاریخ شفاهی،‌ زندگی‌نامه داستانی‌ و... بررسی شده و پیشنهادهایی برای پژوهش در این حوزه‌ ارائه شده است.

نویسنده در این کتاب اولاً ادبیات انقلاب اسلامی را تعریف و زیرشاخه‌ها را دقیقاً مشخص کرده است،‌ ثانیاً‌  اثبات کرده ادبیات انقلاب امروز یک ادبیات شاخص و درخشان برای عرضه در سطح جهان است

محمدرضا سنگری با اشاره به این کتاب گفت:‌ ادبیات انقلاب قلمروها،‌ گونه‌ها و ژانرهایی دارد که باید بررسی و شناسانده شود، اولین گام معرفی این گونه‌هاست، یکی از شاخص‌ترین گونه‌های ادبیات انقلاب‌، شعر انقلاب است، قلمر دیگر ادبیات داستانی است. من در این کتاب شعر انقلاب و ادبیات داستانی انقلاب را بررسی‌ کرده‌ام‌، این ادبیات شاخه‌های گوناگونی دارد‌، از جمله خاطره‌نویسی‌، ادبیات نمایشی، یادداشت‌های روزانه، نثر ادبی و... من در این کتاب قلمروهای مختلف ادبیات انقلاب را بررسی کردم و پس از بررسی موضوعات مختلف موجود در این زمینه را برای پژوهش و تحقیق پیشنهاد داده‌ام تا  دانشجویان و استادان دانشگاه بدانند درعرصه ادبیات انقلاب چه موضوعاتی وجود دارد که می‌توان به آن‌ها پرداخت.

کتاب «ساحت‌های مطالعاتی ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» با شمارگان 2000 نسخه، 112 در  صفحه و با قیمت پنج هزار تومان منتشر شده است.

نظر شما