شناسهٔ خبر: 11410 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فرهنگستان زبان نشریه«ادبیات انقلاب اسلامی» منتشر می‌کند

فرهنگستان زبان درنظر دارد تا نشریه علمی ـ تخصصی «ادبیات انقلاب اسلامی» به منظور ارائه تازه‌ترین نظریات و یافته‌های علمی‌ـ پژوهشی در این حوزه را به صورت مستمر منتشر کند،‌ نخستین شماره این نشریه بهمن جاری منتشر می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ محمدرضا ترکی مدیر گروه ادبیات انقلاب فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی از انتشار نشریه ادبیات انقلاب اسلامی خبر داد و گفت:‌ «ادبیات انقلاب اسلامی» نشریه علمی ـ پژوهشی است که از این پس به صورت مستمر هر ماه منتشر خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که نخستین شماره این نشریه تا پایان بهمن ماه و همزمان با دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی منتشر می‌شود،‌ گفت: هدف از انتشار این نشریه است که مقالات دانشگاهی و آکادمیک در این زمینه منتشر شده و نگاه‌ها به ادبیات انقلاب اسلامی در دهه چهارم با تخصص بیشتری همراه شود.ارائه تازه‌ترین نظریه‌های علمی و یافته‌های پژوهشی در حوزه ادبیات انقلاب اسلامی از جمله اهداف انتشار این نشریه است.

ترکی تصریح کرد:‌ هیأت علمی این مجله همان اعضای گروه ادبیات انقلاب اسلامی است که به همراه گروهی از اساتید ادبیات روند انتشار این مجله را دنبال می‌کنند،‌ ما با انتشار این نشریه شاهد انتشار مقالاتی علمی تخصصی در زمینه ادبیات داستانی هستیم که کمبودها و کاستی‌ها را در کنا نقاط قوت و ضعف ادبیات انقلاب بررسی می‌کنند. 

نشریه ادبیات انقلاب اسلامی به‌صورت ضمیمه فصلنامه علمی ـ پژوهشی نامه فرهنگستان، به طور مستمر انتشار خواهد یافت و مقاله‌های آن به تحقیقات بنیادین در حوزه‌های متنوع ادبیات انقلاب اسلامی و ادبیات دفاع مقدس، اعم از مبانی و مولفه‌های ادبی، آسیب‌شناسی و جریان‌شناسی ادبی، بررسی شکلی و نقد محتوایی، مطالعات بین‌رشته‌ای و کاربردی آن اختصاص دارد. انتشار اخبار همایش‌ها و معرفی تازه‌های نشر در زمینه‌های مرتبط نیز از بخش‌های دیگر نشریه مذکور خواهد بود.

نظر شما