شناسهٔ خبر: 11415 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هومن سیدی: می‌دانم که «سیزده» فیلم تلخی است

کارگردان فیلم «سیزده» با اشاره به اینکه در ساخت این اثر سینمایی دغدغه‌های اجتماعی و توجه به معضلات نوجوانان را مد نظر قرار داده است به تبعات طلاق و اختلاف‌های خانوادگی در زندگی نوجوانان اشاره کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ هومن سیدی بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون ایران امسال با فیلم سینمایی «سیزده» در بخش نگاه نو جشنواره سی و دوم فیلم فجر حضور دارد.

این فیلم امروز شنبه ۱۲ بهمن‌ماه ساعت ۲۱:۳۰ در برج میلاد برای اهالی رسانه، منتقدان و سینماگران به نمایش درمی‌آید.

«سیزده» سال گذشته نیز برای حضور در جشنواره سی ویکم به دبیرخانه جشنواره فجر فرستاده شد اما هیات انتخاب این اثر را به دلیل اینکه در نسخه تحویل داده شده پایان قصه مشخص نبود انتخاب نکردند که این اتفاق اعتراض سیدی را نیز به همراه داشت. این فیلم در راستای فیلم قبلی سیدی «آفریقا» باز هم دغدغه های اجتماعی نسل جوان را مطرح می کند اما از لحاظ ساختاری متفاوت با ساخته قبلی کارگردان است.

 

 

نخستین فعالیت حرفه ای سیدی حضور در فیلم «یک تکه نان» کمال تبریزی بود و سپس نقش کوتاهی را در «چهارشنبه سوری» اصغر فرهادی ایفا کرد. اولین تجربه تلویزیونی وی بازی در سریال «جاده متروک» علی شاه حاتمی بود تا این که برای بازی در نقش اصلی «پابرهنه در بهشت» بهرام توکلی انتخاب شد. بازی در سریال های «راه بی پایان»، «تا ثریا»، «مهرآباد» و... از دیگران فعالیت‌های سیدی در عرصه بازیگری است.

 

 

 

وی همچنین مهر و آبان امسال نمایش «روایتهای ناتمام یک فصل معلق» را به حضور بازیگرانی چون علی سرابی، باران کوثری، آزاده صمدی و... در تالار حافظ به صحنه برد که این اثر نمایشی نیز در راستای دغدغه های قبلی وی در به تصویر کشیده روابط انسانها و مشکلات اجتماعی که با آن دست به گریبان هستند بود.

 

 

 

امیر جعفری، آزاده صمدی، ریما رامین فر، امیر جدیدی، مهران احمدی و ویشکا آسایش بازیگران «سیزده» هستند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما