شناسهٔ خبر: 11496 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

امروز؛ رونمایی از مجموعه نمایش‌نامه‌های «یک شاخه گل سرخ»

نویسنده مجموعه نمایش‌نامه‌های «یک شاخه گل سرخ» گفت: این کتاب که شامل سه نمایش‌نامه «یک شاخه گل سرخ»، «جاثلیق» و «جناب آقای هالو» است، فردا، ۱۴ بهمن ماه در فرهنگسرای نیاوران رونمایی می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ سیروس همتی از رونمایی مجموعه نمایش‌نامه جدید خود خبر داد و گفت: سه نمایش‌نامه «یک شاخه گل سرخ»، «جاثلیق» و «جناب آقای هالو» در قالب مجموعه نمایش‌نامه‌ای با عنوان «یک شاخه گل سرخ» در فرهنگسرای اندیشه رونمایی می‌شود، این کتاب توسط سوره مهر و با حمایت حوزه هنری و کوروش زارعی منتشر می‌شود.

وی تصریح کرد: به مدد دولت جدید، پس از چهار سال این مجموعه نمایش‌نامه چاپ شد.خوشحال هستم که با رونمای از کتاب بنده، بحث رونمایی از نمایش‌نامه‌ها هم چون دیگر کتاب‌ها باز می‌شود. سه نمایش‌نامه این کتاب با مضمون دینی و مذهبی است که با نگرشی به دنیای امروز نوشته شده است، مثل خواستگاری از شمر، در اصل سعی کردم با در هم ریختگی ذهن مخاطب او را با داستانی آشنا اما از نگاهی متفاوت و جدید آشنا کنم.

همتی درباره داستان نمایش‌نامه‌ها گفت: «جاثلیق» داستان مناظره امام رضا(ع) با یک نصرانی است که در جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) جوایز بسیاری را از آن خود کرد. «جناب آقای هالو» نیز درباره فردی است که در ظاهر انسان خاص و تقریبا هالویی به نظر می‌رسد، اما همین فرد با حضرت ولیعصر(عج) ارتباط دارد و در باطن مردی بزرگ است.

این هنرمند باتجربه تئاتر درباره کارهای نمایشی آینده خود گفت: درخواست اجرای نمایش «کلایمنت» یا «قرنای» را به تئاتر شهر و تالار حافظ داده‌ام، این نمایش‌نامه داستان یک گروه موسیقی است که می‌خواهند به خارج از کشور بروند.

همتی که یکی از کاندیداهای بخش بازیگری تئاتر فجر بود، گفت: با احترام به سلیقه داوران جشنواره باید بگویم که وقتی ۱۲ نفر کاندید دریافت جایزه می‌شوند باید در کنار تقدیر، در سه رتبه معمول بازیگران برتر را انتخاب کرد، نه اینکه از سه نفر تقدیر شود و یک نفر برگزیده انتخاب شود. در گذشته هفت نفر کاندید می‌شدند، اما یک نفر تقدیر و سه نفر دیگر رتبه‌بندی می‌شدند، حالا که کاندیداها ۱۲ نفر شده‌اند هم همان روال به شکلی دیگر ادامه دارد.

کارگردان نمایش پر مخاطب «مرز» در پاسخ به اینکه چرا برای نقشی کوتاه در فیلم سینمایی «جیب‌برهای خیابانی جنوبی» اظهار داشت: من قرار بود با عنوان حضور افتخاری در این فیلم بازی کنم و نقش بنده نیز کم رنگ نیست اما کارگردان نمایش به دلایل شخصی ۸ جلسه بازی بنده جلوی دوربین را کاهش داد. این اتفاق تنها به خاطر مشکل شخصی مدیر تولید و کارگردان با بنده رخ داده است که  باید ابراز تاسف کنم، به هر حال تجربه خوبی برای من نبود و ترجیح می‌دهم درباره این اتفاق ناخوشایند که در حق من هم اجحاف شد، صحبتی نکنم.

مراسم رونمایی از مجموعه نمایش‌نامه «یک شاخه گل سرخ» نوشته سیروس همتی فردا، ۱۴ بهمن ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان برگزار می‌شود.

نظر شما