شناسهٔ خبر: 11517 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کلید دولت یازدهم درهای وزارت علوم را به روی خبرنگاران قفل کرد

چند ماهی از آغاز فعالیت کاری فرجی دانا در وزارت علوم می‌گذرد و آنچه سبب تعجب می‌شود برگزاری نشست‌ها و مراسم تودیع و معارفه متعدد بدون حضور خبرنگاران است، گویا کلید دولت یازدهم درهای این وزارتخانه را به روی خبرنگاران قفل کرده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ ۶ آبان‌ماه امسال بود که رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پس از رای اعتماد نمایندگان مجلس، وارد وزارت علوم شد و بر کرسی ریاست آموزش عالی کشور نشست، فرجی دانا در این مدت عزل و نصب‌های متعددی در حوزه وزارتخانه و ریاست دانشگاه‌ها داشته که برای هر کدام از این عزل و نصب‌ها مراسم تودیع و معارفه نیز برگزار شده است ولی جایگاه خبرنگاران در بیشتر این مراسم‌‌ها جایی بجز پشت درهای بسته وزارت علوم نبوده است.

درست است که برخی از این عزل و نصب‌ها نیز در خفا انجام شد و حتی برخی از آن‌ها پس از انجام نیز تکذیب شد ولی در مراسم تودیع و معارفه‌ای که چند روز پس از انجام عزل و نصب و انتشار اخبار آن در رسانه‌ها برگزار می‌شود هم جایی برای خبرنگاران نیست؟

خبرنگاران حوزه وزارت علوم در بیشترمراسم‌های تودیع و معارفه معاونان وزیر علوم دعوت نشدند.

در این میان نشست‌های دیگری نیز در وزارت علوم برگزار شده است که خبرنگاران برای اطلاع از آن‌ها تنها می‌توانند به سایت روابط عمومی وزارت علوم مراجعه کنند.

به طور مشخص می‌توان از نشست معاونان اداری مالی و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی که روز چهارشنبه دوم بهمن‌ماه در وزارت علوم برگزار شد نام برد.

حتی خبرنگاران حوزه وزارت علوم در صورت هماهنگی با مدیران این وزارتخانه نیز راهی به وزارت علوم ندارند و باید حتما با هماهنگی روابط عمومی وارد این وزارتخانه شوند.

مراسم تجدید بیعت دانشگاهیان با آزمان‌های امام راحل نیز برای نخستین بار بدون حضور خبرنگاران برگزار شد، ضمن اینکه در همایش رؤسای دانشگاه‌ها که فردا در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود نیز تا کنون خبرنگاران دعوت نشده‌اند.

نظر شما