شناسهٔ خبر: 11522 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کرسی‌های آزاداندیشی و چالشی به نام «خط قرمز»

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در منطقه 8 دانشگاه آزاد اسلامی گفت: توان‎مند کردن و تمرین دادن دانشجویان در گفت و گوی مستدل و مستند و افزایش قدرت تحمل آن‎ها در برابر نظرات و انتقادات دیگران از اهداف برگزاری کرسی‎های آزاداندیشی است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ حجت الاسلام والمسلمین طیبی در شورای گروه معارف اسلامی این واحد دانشگاهی با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی برقراری ارتباط تربیتی بین استاد و دانشجو است، تصریح کرد: ارائه راهنمایی و مشاوره‌هایی که دانشجویان به آن نیاز دارند در این کلاس ها باید مد نظر قرار گیرد.

طیبی با بیان اینکه یکی از چالش های مهم در کرسی های آزاد اندیشی بحث خطوط قرمز است، افزود: اختلاف نظر همواره وجود دارد و در مقابل آن نباید برخورد و موضع سختگیرانه داشته باشیم بلکه باید اختلاف نظر ها را به عنوان یک واقعیت پذیرفت.

دکتر سوادی معاون فرهنگی واحد علوم و تحقیقات نیز در این نشست گفت: با برنامه ریزی مدون صورت گرفته در معاونت فرهنگی واحد علوم و تحقیقات ، بعد از اقامه نماز در نمازخانه های تمامی دانشکده ها ، مشاوره به دانشجویان در زمینه های مختلف ارائه می شود.

وی با بیان این مطلب که باید مسائل فرهنگی و مفاهیم مربوط به قرآن و حقیقت دین ، بطور مناسب و شایسته ای به دانشجویان ارائه شود، افزود: یکی از وظایف شوراهای معارف اسلامی آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان با قرآن و عترت است و در این راستا برگزاری کرسی های آزاد اندیشی فرصت مناسبی خواهد بود.

طیبی در حاشیه این نشست در خصوص فعالیت های فرهنگی واحد علوم و تحقیقات ، گفت: در منطقه ۸ دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد های بسیاری در زمینه کرسی های آزاد اندیشی فعال هستند و واحد علوم و تحقیقات از دانشگاه های بسیار فعال و موثر در این زمینه بوده است .

وی با بیان اینکه در گروه معارف اسلامی، دروس معارف بطور مداوم در حال بازبینی و بروز رسانی هستند، افزود: بازبینی و بروزرسانی دروس گروه معارف اسلامی سبب شده تا دانشجویان در انتخاب مباحث مختلف و منابع آنها آزادی عمل بیشتری داشته باشند و این سبب افزایش گرایش و علاقمندی آنها به دروس معارف اسلامی می شود.

نظر شما