شناسهٔ خبر: 11588 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وقتی صدای خنده تماشاگران در کاخ جشنواره پیچید

نمایش «لامپ ۱۰۰» سعید آقاخانی و «خط ویژه» مصطفی کیایی را می‌توان رویداد مهم سومین روز کاخ جشنواره دانست. تماشاگران برج میلاد بالاخره با دیدن «خط ویژه» این فرصت را پیدا کردند که بخندند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ سومین روز جشنواره سی و دوم فجر با «چ» جدیدترین فیلم حاتمی‌کیا شروع شد. بر عکس روز گذشته که اکران فیلم «قصه‌ها» در کاخ جشنواره با معطلی ۴۰ دقیقه‌ای خبرنگاران پشت درهای سالن نمایش همراه بود، اکران «چ» راس ساعت ۱۰ انجام شد. جواد شمقدری و مهدی چمران از جمله افرادی بودند که برای اولین بار به کاخ جشنواره پا گذاشتند و به دیدن فیلم «چ» رفتند.

مریلا زارعی، بابک حمیدیان و مهدی سلطانی نیز در زمان اکران «چ» در برج میلاد حضور داشتند. این بازیگران که برای اولین بار ماحصل تلاش‌های خودشان را بر روی پرده نقره‌ای می‌دیدند بسیار تحت تاثیر قرار گرفتند و همگی در کنفرانس خبری «چ» از احساسشان در مورد این فیلم صحبت کردند.

کنفرانس خبری «چ» شلوغترین کنفرانس خبری در کاخ جشنواره است. ازدحام جمعیت به گونه‌ای بود که گبرلو، مجری برنامه به علت ازدحام جمعیت با تاخیر به نشست خبری «چ» رسید. هنوز دقایقی از حضور عوامل فیلم در سالن نگذشته بود که سعید راد آغاز به صحبت کرد. او پس از عذرخواهی از مسئولان جشنواره برای اتفاقات مراسم افتتاحیه از همه خبرنگاران خواست که از صندلی‌های خود بلند شوند برای حاتمی‌کیا دست بزنند.

بیشترین سوالاتی که در کنفرانس خبری «چ» مطرح شد از حاتمی‌کیا پرسیده شد. سوالاتی که اکثرا در مورد شهید چمران و زاویه پرداختن به زندگی وی بود. حتی یکی از خبرنگاران در برگه‌ای که به گبرلو داد از حاتمی‌کیا خواسته بود که بخاطر احترام به شهدای پاوه و نقش پررنگ آنها در فیلم، نام فیلم خود را «پ» بگذارد. ابراز احساسات حاضران در نشست هم به نوبه خود قابل توجه بود. «۹ سال است که دلم برای شما تنگ شده بود، «چ» بازگشت شما به دوران اوج خود است» این تنها یکی از نوشته هایی بود که حاتمی کیا را مخاطب قرار می‌داد. نشست خبری «چ» طولانی‌ترین نشست خبری کاخ جشنواره تاکنون است که در آن حضار دو برای عوامل فیلم دست زدند.

نمایش «لامپ ۱۰۰» سعید آقاخانی و «خط ویژه» مصطفی کیایی را می‌توان رویداد مهم سومین روز کاخ جشنواره دانست. تماشاگران برج میلاد بالاخره با دیدن «خط ویژه» این فرصت را پیدا کردند که بخندند و از فضای غمگینی که اکثر فیلمهای جشنواره در روزهای گذشته ترسیم کردند، فاصله بگیرند.

هنوز هم سیگار کشیدن و استفاده از انعکاس بیشترین تکرار را در فیلم های جشنواره سی و دوم دارد. بعلاوه شهرام شب پره هم به خواننده ویژه جشنواره سی و دوم تبدیل شده است و هر روز آهنگی از او در سالن نمایش کاخ جشنواره شنیده می‌شود.

برعکس روز گذشته که فیلمها با تاخیر و مشکلات فنی اکران شد در روز سوم جشنواره خبری از تاخیر و مشکل فنی نبود و تنها مشکل صدای «برف» باعث شد که ۵ دقیقه اول این فیلم دوبار نمایش داده شود.

حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی در روز سوم جشنواره پا به کاخ جشنواره گذاشت و از قسمتهای مختلف آن دیدن کرد. او پس از بازدید از کاخ جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، گفت: من معمولا دنیا را زیبا می‌بینم و به همین ترتیب جشنواره سی و دوم فیلم فجر هم بسیار زیبا است. این جشنواره با نظم بسیار خوبی در حال برگزاری است و در مجموع جشنواره‌ای مثبت و رضایت‌بخش است.

با اینکه سه روز از آغاز جشنواره فجر می‌گذرد اما هنوز خبری از کاتالوگ جشنواره نیست. طبق خبری که ایسنا منتشر کرد، قرار بود این کاتالوگ در روز سوم منتشر شود اما هنوز خبری از آن نیست.

نظر شما