شناسهٔ خبر: 11602 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

واکنش غلامرضا امامی به انتخاب هیأت نظارت بر کتاب کودک

غلامرضا امامی با اشاره به ترکیب هیأت نظارت بر نشر کتاب کودک و نوجوان، هر حرکتی را در جهت بهبود اوضاع نابسامان ادبیات کودک و نوجوان ستودنی دانست.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ این نویسنده و مترجم ادبیات کودک و نوجوان، گفت: من به آینده ادبیات کودک و نوجوان امیدوارم و به هر حرکتی که در جهت بهبود اوضاع نابسامان ادبیات کودک و نوجوان منتهی شود و نویدی برای روزهای بهتر باشد، دل‌بسته‌ام.

او با اشاره به این که نام دو نفر از فرزندانش امید و نوید است، با خواندن این بیت شعر که «لحظه‌ای رها مکن دامن امید را / هر شکوفه می‌دهد این نوید را» اظهار کرد: در ادبیات کودکان و نوجوانان میهن ما، میراث عظیم و کهنسالی نهفته است، میراثی که کم‌تر قوم و ملتی از آن برخوردارند. تصویرگران کتاب کودک و نوجوانان ما اکنون مقام شایسته‌ای در جهان یافته‌اند. این سخن را از سر تعصب و خامی نمی‌گویم، بلکه به چشم خود دیده‌ام و در تحقیقات و کاوش‌هایم به این نتیجه رسیده‌ام که تصویرگران کودک و نوجوان ما در جهان مقامی بالا دارند.

امامی تأکید کرد: امیدوارم به کمک این تصویرگران و نویسندگان کودک و نوجوان سدها از میان برود، چون اگر هر محدودیتی بر دست‌ها و زبان‌ها و چشم‌ها باشد، هیچ نیرویی نمی‌تواند اندیشه و هنر را از پرواز در آسمان آزادی بازدارد. هر دری که بسته شود، هنرمند از پنجره به احساس آدمی سر می‌کشد که گفته شده «پری‌روی تاب مستوری ندارد». پس من امیدوارم که کودکان و نوجوانان ما با کتاب‌ها آشتی کنند و به خواندن مهر ورزند و دنیای زیبایی از شادی و آزادی بسازند.

نظر شما