شناسهٔ خبر: 11604 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

توجه گالری‌ها به هنرمندان معروف، بیشتر دلالی است تا کار هنری

یک کارشناس هنری معتقد است، آوردن هنرمندان معروف به گالری و برپایی نمایشگاه از آثار آن‌ها، بیشتر دلالی است تا کار هنری و گالری‌ها باید تلاش کنند هنرمندان جوان را وارد عرصه کنند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ امیر شلمانی به بهانه برگزاری نمایشگاه گروهی نقاشی «روح مذاب» در گالری افرند، درباره اهمیت نمایش آثار هنرمندان جوان، گفت: یکی از برنامه‌های اصلی گالری افرند این است که علاوه بر برگزاری نمایشگاه‌هایی از هنرمندان بنام، نمایشگاه‌های گروهی از آثار هنرمندان جوان ترتیب بدهد. این برنامه از کارهای نوپای گالری نیست، ما حمایت از هنرمندان جوان را از مدت‌ها پیش در نظر داشتیم و هر بار هم که نمایشگاهی از آن‌ها برپا شده مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

او افزود: کار اصلی یک گالری برگزاری یک نمایشگاه از هنرمندان معروف نیست. آوردن یک هنرمند معروف به گالری کار خاصی نیست، بیشتر شبیه دلالی است تا کار هنری. وقتی بتوان هنرمندان جوان را وارد میدان کرد و پتانسیل بالای هنری آن‌ها را به نمایش گذاشت، کار مفیدی صورت گرفته است. وقتی برای یک عده جوان نمایشگاه گروهی برپا می‌شود، مخاطبان هر کدام از آن‌ها، مخاطبان هنرمندان دیگر هم می‌شوند و کارها دیده شده و مورد استقبال قرار می‌گیرند.

شلمانی درباره ویژگی‌های کار با هنرمندان جوان اظهار کرد: کار با هنرمندان جوان ویژگی‌های خاص خود را دارد. آن‌ها سرشار از خلاقیت و انرژی هستند و هنگام برگزاری نمایشگاه، مدام در حال حرکت و جنب و جوش هستند و یک گوشه نمی‌ایستند و تماشا کنند.

او همچنین درباره نمایشگاه «روح مذاب» گفت: این نمایشگاه شامل آثاری از شاگردان استاد مسلمیان است که زیر نظر ایشان در موسسه ماه مهر کار می‌کردند. این هنرمندان کارهایشان را به گالری آوردند و سرانجام ۱۱ اثر از ۱۱ هنرمند با تکنیک میکس‌مدیا برای حضور در نمایشگاه انتخاب شد. آثاری که به گالری ارائه شدند آثاری بودند که از طرف استاد مسلمیان برای نمایشگاه تاییر شده بودند.

شلمانی ادامه داد: محسن حسین‌مردی، ندا راهی، زهرا شهامت‌پور، شهلا صفارزادگان، شیده ضرابی، بهشید فرهنگیان، روناک فرهنگیان، نازنین کرباسی، میترا مبین‌زاده، صباح میاحی‌منش و جیران مهدوی هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

این کارشناس هنری در ادامه درباره نحوه کار با هنرمندان گفت: پیش از برگزاری نمایشگاه، مشاوره‌هایی از طرف گالری برای هنرمندان جوان در نظر گرفته می‌شود تا آن‌ها بتوانند روی برنامه‌ها و کارهایشان بهتر برنامه‌ریزی کنند. گالری معمولا سعی دارد با کسانی که برای بار اول یا دفعات نخست است که قصد برگزاری نمایشگاه دارند، بیشتر در تعامل باشد.

شلمانی خاطر نشان کرد: گالری علاوه بر برپایی نمایشگاه‌های هنری مختلف، کارگاه‌های آموزشی برای هنرمندان برگزار می‌کند تا تجربیات خود را در جهت بهتر برگزار کردن نمایشگاه‌ها در اختیار آن‌ها قرار بدهد. جلساتی که تشکیل می‌شود رهنمودهایی برای جوانان خواهد داشت که برای برگزاری نمایشگاه‌های بعدی‌شان به آن‌ها کمک می‌کند.

نمایشگاه «روح مذاب» از ۱۱ تا ۱۸ بهمن ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در گالری افرند واقع در یوسف‌آباد، جهان‌آرا، خیابان نوزدهم (جلال حسینی)، شماره ۴۸ میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

نظر شما