شناسهٔ خبر: 11647 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

قانون تشکیل هیأت‎های امنای دانشگاه‎ها بازنگری شد

كارگروه مشورتی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمي قانون تشكيل هيئت‌های امنای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی را بازنگری و اصلاح کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ يكصد و ششمين جلسه كارگروه مشورتي ستاد راهبري اجراي نقشه جامع علمي كشور  به رياست دكتر منصور كبگانيان قائم مقام اين ستاد در دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي برگزار شد.

بازنگري و اصلاح "قانون تشكيل هیات های امنای دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي و پژوهشي (مصوبه سال ۱۳۶۷ شوراي عالي انقلاب فرهنگي)" با توجه به اصلاحات و الحاقات بعدی آن و اهداف، راهبردها و اقدامات نقشه جامع علمي كشور در دستور كار اين جلسه بود كه پس از بحث و بررسي، كليات آن به تأييد اعضاي كارگروه مشورتي رسيد.

بررسي اين موضوع و سياست هاي پيشنهادي مربوط به آن تاكنون چهار جلسه از كارگروه مشورتي را به خود اختصاص داده و قرار است پس از ويرايش نهايي، براي تصويب، به ستاد راهبري اجراي نقشه جامع علمي كشور ارائه شود.

اين پيش نويس در ۱۲ ماده و يازده تبصره تنظيم شده است و در ماده يك آن تشكيل هیات هاي امناي دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي و پژوهشي براي ارتقاء كارآمدي و اداره بهتر واحد هاي آموزش عالي و پژوهشي، و در راستاي اجراي نقشه جامع علمي كشور اعلام شده است.

"افزايش استقلال مؤسسات آموزش عالي و پژوهشي در مديريت امور اداري، منابع مالي، درآمدها و هزينه ها از طريق افزايش اختيارات و مسئوليت پذيري هيات هاي اُمناي آنان"، در اقدام ملي ۲ از راهبرد كلان ۶ نقشه جامع علمي كشور پيش بيني شده است.

نظر شما