شناسهٔ خبر: 11681 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تقدیر مجیدی از فیلم‌بردار محمد(ص) در اختتامیه جشنواره فیلم فجر

مجید مجیدی، کارگردان برجسته سینمای ایران در بخشی از اختتامیه بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر روی سن ظاهر شد و از فیلم‌بردار فیلم محمد(ص) تقدیر کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ مجید مجیدی، کارگردان برجسته سینمای ایران در مراسم اختتامیه بخش بین الملل جشنواره سی و دوم به ایراد سخنرانی کوتاهی پرداخت.

مجیدی که برای تقدیر از «ویتوریو استوراتور» به‌روی سن آمده بود در مورد این فیلم‌بردار اسکاری گفت: ایشان نه به‌دلیل اینکه برگزیده سه دوره جشنواره اسکار بود و نه به‌دلیل جوایز رنگارنگی که گرفته بود بلکه به این دلیل برای فیلم «محمد (ص)» انتخاب شد که فیلسوف، نقاش و انسان بسیار متعالی است که روح بسیار بزرگی دارد. رفتار بزرگ منشانه او در این پروژه همیشه همراه ما بوده است.

مجیدی در ادامه درباره چگونگی ارتباط و انتخاب ویتوریو توضیح داد و گفت: من به این نتیجه رسیدم که تنها کسی که می‌تواند این کار را درباره پیامبر اعظم فیلم‌برداری کند ویتوریو استوراتور است، از طریق آژانس با ویتوریو تماس گرفتم و در جواب به من گفتند که ایشان باید حتماً فیلم‌نامه را مطالعه کند.

کارگردان فیلم محمد اضافه کرد: فردای آن روز ای‌میلی از ویتوریو برای من ارسال شد که آن را با نام خدا شروع کرده بود و در آن گفته بود: من افتخار می‌کنم در پروژه‌ای که به نام یگانه هستی پیامبر اکرم(ص) هست، حضور داشته باشم.

کارگردان «محمد(ص)» با بیان "در ادامه مقدمات فیلم‌برداری فراهم شد و به کشور ایتالیا سفر کردیم" گفت: در آنجا در مورد نوع نگاه و رویکردها صحبت کردیم و به توافقات نهایی رسیدیم.

مجیدی در پایان گفت: دلم می‌خواست که بدانم چرا ویتوریو این کار را پذیرفت و چطور دعوت شده است و بهتر است خودش توضیح دهد.

در پایان این مراسم حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و علیرضا شجاع نوری دبیر بخش بین الملل جشنواره و مجید مجیدی با اهدای لوح تقدیری با خط استاد ملک‌زاده و تذهیب استاد مرآتی از ویتوریو استوراتور تقدیر و تشکر کردند.

نظر شما