شناسهٔ خبر: 11714 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اظهار نظر سعید راد درباره عنوان «رسانه ملی» برای صداوسیما

سعید راد در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه صداوسیما در طول این‌ سال‌ها تا چه میزان توانسته است به عنوان «رسانه ملی» نزدیک شود و چند صدایی را دستور کار خود قرار دهد؟ پاسخ داد: عنوان رسانه ملی 100 درصد یک جمله مصطلح است و برای ما پربار و پرغرور است؛ اما آدم‌ها خیلی سریع باید خودشان را به لیاقت نشستن بر پشت تریبون‌های رسانه ملی برسانند؛ این قضیه هیچ‌وقت نباید ول باشد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ این بازیگر در ادامه مطلب بالا خاطرنشان کرد: سید عزت‌الله ضرغامی نشان داده است که به نیروی جوان خیلی اهمیت می‌دهد.

راد با یادآوری اینکه در طول این سال‌ها دو کار برای تلویزیون داشته - سریال «در چشم باد» مسعود جعفری‌جوزانی و یک تله‌فیلم - ادامه داد: وقتی در عمل می‌آییم یکسری مشکلات را می‌بینیم از جمله مسئله بودجه، خوب و بد حل می‌شود، اما این مشکل باز هم در یک جاهایی گیر می‌کند و علت آن مدیریتی است که قطع می‌شود و همه چیز آسیب می‌بیند.

این بازیگر در خصوص مطالب بالا ادامه داد: مدیریت بر سر یک پروژه باید تا لحظه آخر انجام شود و پروژه را دست تهیه‌کننده‌ای نسپارند که هر کاری دلش می‌خواهد انجام دهد.

سعید راد همچنین با اعتقاد بر اینکه رسانه ملی رسالت بزرگی دارد، به ایسنا گفت: این رسانه جای نخبگان و افراد استثنایی است؛ این‌گونه نیست که در باز شود و همه داخل بیایند، اما ضرغامی نیروی خوش‌فکری است و با آمدنش ذوقی آورد. نگاهم این است که تمام مدیران را اکتیو می‌دانم اما در جاهایی این مدیریت اکتیو قطع می‌شود و پروژه‌ها را دست گروه‌هایی می‌سپارند که مثل خودشان نیستند.

سعید راد سریال‌هایی مانند «مختارنامه» را نماد یک سریال جهانی دانست و گفت: بزرگان در آن ور آب هم نمی‌توانند چنین کاری را انجام دهند. این سریال و کارهایی از این دست بسیار بزرگ‌ هستند؛ چرا به خودمان بها نمی‌دهیم؟

این بازیگر در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، با اشاره به سریال‌هایی موفق نظیر «مختارنامه» که در سطح حرفه‌ای و کاری جهانی است، گفت: چرا به خودمان بها نمی‌دهیم؟ برنامه‌های فوق‌العاده‌ای داشته‌ایم که خلاقیت‌های بالایی داشته‌اند؛ امیدوارم آن روز برسد که اینگونه محدود نباشند.

او در ادامه با اشاره به اینکه سریال «مختارنامه» را عوامل و جمع حرفه‌ای ساختند که کارشان جهانی است، در عین حال گفت: ما به چنین سریال‌هایی کم بها می‌دهیم؛ در حالی که این سریال‌ها و کارها خیلی بزرگ هستند؛ چرا بینندگان باید از محصولات آن‌ور آبی‌ها در ماهواره‌ها استفاده کنند که حتی در حد کارهای درجه سوم ما هم نیستند؟! چرا سینمای ما فقط باید به گیشه نگاه کند؟ و چرا مخاطبان تلویزیون ما نباید زیاد باشند؟

این بازیگر سینما و تلویزیون همچنین درباره‌ی جشنواره جام‌جم که برای سومین سال است، در تلویزیون برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره را دنبال می‌کردم. هر چه بیشتر شود به هر علتی می‌تواند تشویق خوبی برای همه باشد تا کارها پربارتر به جنبه حرفه‌ای نزدیک‌تر شوند. متأسفانه ما از کار حرفه‌ای خیلی دور هستیم حال چه در سینما و چه در تلویزیون. بچه‌های ما لیاقت‌های بالایی دارند؛ به‌ویژه در حوزه‌های فنی که این باید از بالقوه به بالفعل تغییر مسیر دهد. نباید برنامه‌سازی کنیم و تشویق کنیم و مابقی ماجرا را ول کنیم.

او همچنین خاطرنشان کرد: کارشناسان، هیئت‌ها و سرپرستانی می‌خواهد تا این مسائل را از حرف بگذرانیم. ما باید همه چیز را عملی کنیم و می‌توانیم محصولات‌مان را به دنیا صادر کنیم.

این بازیگر در پایان گفتگوی خود درباره‌ی پیشنهادهایی که برای بازی در تلویزیون داشته است، نیز گفت و توضیح داد: برای تلویزیون پیشنهادی داشتم. با وجود اینکه هزینه‌های بسیار بالایی در شهرک دفاع مقدس کردند و به نوعی بوشهر را ساختند، اما این سریال که کاری از محمدحسین لطیفی است، نمی‌دانم چرا متوقف شده است.

او درخصوص موضوع این سریال گفت: این کار وقایع دریای تنگستان، در زمانی که انگلیس‌ها در بوشهر بودند را روایت می‌کند.

سعید راد افزود: قرار بود این سریال را محمدحسین لطیفی بسازد که یک سال است متوقف است، در حالی که اگر مدیریت‌ها درست باشد هیچ‌گاه پروژه‌ها متوقف نمی‌شوند.

نظر شما