شناسهٔ خبر: 11720 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

قول مدیر اداره کتاب به وزیر ارشاد

مدیر اداره کتاب با اشاره به تغییرات این اداره، از برقراری امکان گفت‌وگو میان پدیدآورندگان کتاب‌ها و بررس‌های ممیزی خبر داد و گفت، به وزیر ارشاد قول داده تا جای ممکن دیدگاه‌های دولت جدید را عملی کنند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ علی شجاعی‎صائین درباره آغاز به کارش در اداره کتاب گفت: ما از چند روز گذشته کار خودمان را آغاز کردیم. من اگرچه با اداره کتاب آشنا بودم، اما توفیق پیدا کردم که بیش‌تر با این اداره و روندهای کاری‌ آن آشنا شوم، خصوصا در حوزه ممیزی مسیرهای کار در این حوزه را با گروه علمی همکار بررسی کردیم و همچنین به مرور نواقص و احیانا پیشنهادهای جدید پرداختیم.

او در ادامه اظهار کرد: ما امیدواریم بخصوص الآن که هیأت نظارت بر کتاب هم تعیین شده است، مطابق با قانون مصوب شورای انقلاب فرهنگی حرکت کنیم و بتوانیم بخش اثباتی این قانون را که در حوزه آزادی بیان و حراست از آزادی بیان و حمایت از نشر کشور بحث می‎کند و همچنین بخش‌های سلبی‌ای را که در این قانون مشخص شده، یک‌جا درنظر داشته باشیم. فکر می‌کنم در طراحی‌ای که کرده‌ایم و از روزهای آینده این طراحی را اعمال می‌کنیم، تغییری در مسیر و روند کار ایجاد شود. با این هدف که کیفیت بررسی ما مطلوب‌تر از گذشته و تا جای ممکن در چارچوب‌های تعریف‌شده باشد.

شجاعی افزود: همین‌طور هدف بعدی ما این است که امکان دریافت اعتراض ناشر و پدیدآورنده و بررسی آن را در یک هیأت کارشناسی فراهم کنیم. هیأت تجدیدنظری تشکیل می‌شود تا ناشران و پدیدآوران ما اعتراض‌شان را در یک شرایط محترمانه بتوانند مطرح کنند و اعتراض آن‌ها در یک کمیته کارشناسی مطرح و امکان گفت‌وگو بیش از گذشته میان پدیدآورندگان و کارشناسان ما فراهم شود.

مدیر اداره کتاب تأکید کرد: من در جلسه‌ای که با آقای وزیر هم داشتم دیدگاه‌های ایشان را شنیدم و این قول را به ایشان دادم که بتوانم در مسیر قانون بدون هیاهو و حاشیه تا جای ممکن دیدگاه‌های دولت جدید را عملی کنیم و حداقل به مشکلات موجود نیفزاییم.

او همچنین درباره تغییرات احتمالی در اداره کتاب گفت: حتما تغییراتی خواهیم داشت. بخش اصلی این تغییرات این است که کارشناسان جدیدی اضافه می‌شوند و به کارشناسان پیشین هم انتقال دیدگاه می‌کنیم، تا با تغییر دیدگاه به خواسته‌های دولت جدید نزدیک‌تر ‌شویم.

علی شجاعی صائین پیش‌تر مدیر خانه کتاب بود و در دولت یازدهم با حکم علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به سمت مدیر اداره کتاب منصوب شده است.

نظر شما