شناسهٔ خبر: 11746 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بارش برف پخش «زاویه» را به ابهام کشاند

کارشناس مجری مجله علوم انسانی (زاویه) گفت: ممکن است مناظره امشب مجله علوم انسانی با موضوع «انقلاب اسلامی؛ تداوم مدرنیته تقابل با مدرنیته» به دلیل شرایط آب و هوایی برگزار نشود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ مسعود معینی پور کارشناس ـ مجری مجله علوم انسانی (زاویه)، گفت: مناظره «انقلاب اسلامی؛ تداوم مدرنیته تقابل با مدرنیته» از هفته گذشته آغاز شد و قرار شد تا یک برنامه دیگر نیز ادامه پیدا کند.

وی در ادامه توضیح داد: این مناظره با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام مهدی ابوطالبی، عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) و حجت‌الاسلام محمود شفیعی، عضو هیئت علمی دانشگاه مفید برپا شد ممکن است این چهارشنبه مهمانان برنامه به دلیل مشکلات آب و هوا شرایط حضور در برنامه را نداشته باشند که البته هنوز حضور یا عدم حضورشان مشخص نیست.

براساس این گزارش، برنامه هفته گذشته مجله علوم انسانی درباره بحث اسلام و مدرنیته بود که در بخشی از این برنامه حجت‌الاسلام ابوطالبی با اشاره به اینکه لفظ مدرنیته توسط خود غرب باب شد، همانطور که غربی‌ها پس از مدتی دموکراسی و دیگر الفاظ را به کار بردند، افزود: وجه سلبی انقلاب اسلامی استبداد و استعمار بود و رکن مهمش هویت دینی.

وی در ادامه این برنامه گفت: بسیاری متفکران و نویسندگان در غرب معتقدند که انقلاب اسلامی توانست مسیر دنیا را تغییر دهد بنابراین اگر این انقلاب، انقلابی مدرن بود نمی‌توانست سیر حاکم بر جهان را عوض کند چرا که رکن مهم آن دین بود و این هویت دینی در میام مردم خود را به گونه‌های مختلف نشان می‌دهد.

همچنین حجت‌الاسلام شفیعی در این برنامه انقلاب اسلامی ایران را ناقد مدرنیته و مدرنیته را تجربه سنت دانست و یادآور شد: دو جنبه سلبی و اثباتی انقلاب اسلامی بدین شرح است جنبه سلبی نفی استبداد و استعمار و وجه اثباتی همان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.

برنامه «زاویه» به تهیه‌کنندگی مهدی خداوردیان و اجرای مسعود معینی‌پور هر چهارشنبه نهم بهمن ماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود که برپایی این برنامه در هفته جاری هنوز مشخص نیست.

نظر شما