شناسهٔ خبر: 11767 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

محمدحسین لطیفی: «چ» پروژه بسیار سخت و سنگینی بود

«چ» تا اینجای کار مهم ترین و موفق ترین فیلم جشنواره بوده است. نظرخواهی تسنیم از سینماگران در مورد این فیلم ادامه دارد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ محمدحسین لطیفی کارگردان سینما و تلویزیون که به عنوان مشاور کارگردان فیلم ناخواسته با برزو نیک نژاد کارگردان این فیلم همکاری داشته است، در پاسخ به این سوال کارگردان این فیلم تا چه حد در فیلم اول خود توانسته بود با مخاطب ارتباط برقرار کند گفت : به نظر من این نوع قصه با این فضا همین کارگردانی را می طلبید.برزو نیک نژاد آدم کم سابقه ای در سینما و تلویزیون نیست. با اینکه اولین کار سینمایی وی را می بینیم ولی حداقل ۲۰ سال است که پشت دوربین با کارگردان های مختلفی همکاری داشته است و آمادگی کاملی برای کارگردانی این اثر را داشته است.به دلیل این نوع قصه و فضایی که در فیلم می بینیم این نوع کارگردانی از ایشان قابل تقدیر است.

لطیفی که یکی از اعضای هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر امسال هم بوده است در مورد سطح کیفی و کمی فیلم های امسال و در پاسخ به نظر کسانی که سطح فیلم های اول جشنواره امسال را ضعیف تر سال گذشته می دانند نیز بیان داشت : من فکر می کنم که امسال نیز فیلم های اول خوبی داریم که حتی از برخی از فیلم های سال قبل نیز بهتر هستند. به نظر من تعداد فیلم ها مهم نیست. گزیده هایی که امسال داریم بیشتر از تعداد گزینه های فیلم های اول سال گذشته است.

وی همچنین در مورد فیلم های بخش مسابقه گفت : در بخش مسابقه هم فکر می کنم که هنوز زود است که در مورد سطح کیفی فیلم های امسال قضاوت کنیم.چون هنوز نیمی از جشنواره باقی مانده است و فیلم های خوبی هنوز به نمایش در نیامده اند و باید منتظر اکران آن ها در روزهای بعد بود.

لطیفی در مورد فیلم متروپل کیمیایی که روز سه شنبه در برج میلاد به نماش درآمد نیز بیان داشت : فکر می کنم کسانی که طالب سینمای آقای کیمیایی هستند، قاعدتا این فیلم را دوباره خواهند دید ولی این به این معنا نیست که فیلم وی مورد پسند تماشاگران است. ولی به هر حال آقای کیمیایی برای خودشان یک تعداد طرفدار و مخاطب خاصش را دارد که این مخاطبین برای دیدن کار وی حتما به سینما خواهند آمد.

وی در مورد آخرین ساخته حاتمی کیا نیز گفت : این فیلم در حد و اندازه خودش فیلم بسیار خوبی می باشد و باید بپذیریم که کار آقای حاتمی کیا یک کار بسیار سخت و سنگینی بوده است.

لطیفی در مورد باورپذیر بودن شخصیت چمران در فیلم گفت : آقای حاتمی کیا تنها یک مقطع کوتاه از زندگی چمران را به تصویر کشیده اند و این فیلم روایت همه زندگی ایشان نبوده است. به نظر من این فیلم می تواند ارتباط بسیار خوبی با مخاطب برقرار کند.

نظر شما