شناسهٔ خبر: 11799 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعزام بیش از 10 ناشر ایرانی به افغانستان در دهه اول اسفند

به گفته دبیر اتحادیه ناشران و کتاب‎فروشان تهران بیش از 10 ناشر ایرانی به دعوت اتحادیه ناشران افغانستان، از سوم تا هشتم اسفندماه سال جاری و با هدف تقویت دستیابی به بازار نشر در شهرهایی مانند کابل، هرات و مزارشریف، به این کشور سفر خواهند کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ محمود آموزگار دبیر اتحادیه ناشران و کتاب‎فروشان تهران از ملاقات مسئولان این اتحادیه با رئیس اتحادیه ناشران افغانستان در روز ۷ بهمن امسال در تهران خبر داد و گفت: با توجه به اشتراکات زیادی که در حوزه‌های فرهنگی و زبانی بین دو کشور وجود دارد و نیز نزدیکی جغرافیایی و حُسن همجواری، دو طرف توافق کردند که ارتباطاتی که در حوزه نشر بین دو کشور وجود دارد، قاعده‌مندتر شود.

وی در توضیح بیشتر افزود: مقرر شد که هیئتی از گروه‌های مختلف نشر در ایران از جمله در حوزه کودک و نوجوان، ناشران عمومی، ناشران آموزشی و ناشران دانشگاهی، با هدف آشنایی بیشتر با وضعیت نشر همکاران خود در افغانستان، سفری به این کشور انجام دهند و امکانات نشر کشور همسایه را در شهرهای کابل، هرات و مزارشریف از نزدیک ببینند.

به گفته دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران این سفر به دعوت اتحادیه ناشران افغانستان و از سوم تا هشتم اسفندماه سال جاری انجام خواهد شد و در آن بیش از ۱۰ ناشر عضو این اتحادیه حضور خواهند داشت.

آموزگار تاکید کرد: اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در حال برنامه‌ریزی برای انجام مناسب این سفر است. با توجه به وضعیت فعلی نشر در ایران، ما امیدواریم با این قبیل تعاملات، بازار کتاب افغانستان به بازار کتاب ایران ملحق شود.

وی همچنین تاجیکستان را مقصد بعدی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در سیاستگذاری جدید آن برای فراهم کردن بستر تعامل ناشران ایرانی در دستیابی به بازار نشر این کشور، عنوان کرد.

نظر شما