شناسهٔ خبر: 11824 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

یک کتاب‌فروشی به دلیل ارزان‌فروشی جریمه شد

تعزیرات می‌گوید شما خارج از ضوابط و بدون اجازه دست به حراج کتاب‌ زده‌اید. درحالی که کار ما اصلا «حراج» نیست! بلکه یک تخفیف موجه و دائمی‌ست که از ۱۸ سال پیش اعمال می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از شهر کتاب؛ فرهاد تیمورزاده (مدیر انتشارات تیمورزاده) از مراجعه‌ی چند روز گذشته‌ی ماموران سازمان تعزیرات حکومتی به فروشگاه این انتشارات و جریمه‌ای که به دلیل ارزان‌فروشی برای این ناشر اعمال شده، خبر داد.
وی در توضیح این اتفاق به خبرنگار ایلنا گفت: معمولا انتظاری که از سازمان تعزیرات حکومتی در اذهان عمومی وجود داشته، مقابله با گرانفروشی بوده است اما برخورد اخیر این سازمان با انتشارات تیمورزاده، برعکس این ذهنیت بوده؛ یعنی جرم ما ارزان‌فروشی است، نه گران‌فروشی.
تیمورزاده ضمن بیان این مطلب که ارائه‌ی تخفیف در فروشگاه و نمایشگاه مرکزی انتشارات تیمورزاده، اتفاق تازه‌ای نیست و ۱۸ سال است که اعمال می‌شود، افزود: ما در تمام روزهای سال، کتاب‌هامان را با تخفیف پایه ۱۶ درصد ارائه کرده‌ایم و در مناسبت‌های مختلف؛ این رقم را افزایش داده‌ایم. دلیلش هم این است که این فروشگاه، تنها تولیدات خودمان را ارائه می‌کند و از آنجا که در ارائه‌ی مستقیم، هزینه‌ی پخش و توزیع کتاب (که‌گاه تا ۵۰ درصد از قیمت پشت جلد را شامل می‌شود) وجود ندارد، ما به مشتریان حضوریمان تخفیف می‌دهیم.
این ناشر اضافه کرد: قیمت‌گذاری کتاب طبق قانون، به ناشران سپرده شده. یعنی ناشران هستند که با توجه به بازار نشر، نیاز جامعه و قدرت خرید مشتریان، قیمتی را برای کتاب‌هایش انتخاب می‌کند. بنابراین از این منظر نیز ما مختاریم کتاب‌هامان را به هر قیمتی که صلاح می‌دانیم؛ بفروشیم.

نظر شما