شناسهٔ خبر: 11869 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ده‌نمکی : امیدوارم جلوه‌های ویژه معراجی‌ها دیده شود

مسعود ده‌نمکی کارگردان «معراجی‌ها» در مراسم پیش از اکران فیلم گفت: «معراجی‌ها» پنجمین همکاری من با شریفی‌راد بود ولی او همیشه می‌گفت: من در همین سینما کشته می‌شوم، و بالاخره جانش را برای پژوهش و صنعت در سینما گذاشت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ مسعود ده‌نمکی کارگردان فیلم «معراجی‌ها» در مراسم پیش از اکران فیلم معراجی‌ها گفت: اگر اشکالاتی در فیلم دیده می‌شود عذرخواهی می‌کنم که به‌خاطر تعجیل برای رساندن فیلم به جشنواره بود و اتفاقاتی تلخ که در تولید معراجی‌ها رخ داد، باعث شد که عزم‌مان را جزم کنیم که این فیلم را به جشنواره برسانیم.

کارگردان سری فیلم‌های «اخراجی‌ها» با یادی از محمدجواد شریفی‌راد مدیر جلوه‌های ویژه فیلم «معراجی‌ها» که پشت‌صحنه این فیلم به شهادت رسید، گفت: همه مردم ایران به‌گونه‌ای مدیون شریفی‌راد هستند، چون او در زمان جنگ بمبهای عمل نکرده موشک‌ها را خنثی می‌کرد. معراجی‌ها پنجمین همکاری من با شریفی‌راد بود ولی او همیشه می‌گفت: من در همین سینما کشته می‌شوم، شریفی‌راد جانش را برای پژوهش و صنعت در سینما گذاشت.

ده‌نمکی با اشاره به خاطره‌ای از دیدار با خانواده شریفی‌راد در ادامه گفت: سخت‌ترین لحظه برای من زمانی بود که می‌بایست به مادر و همسران عزیزان خبر شهادتشان را می‌دادم و زمانی که پسر کوچک شریفی‌راد انشایی برای شغل پدرش و سختی‌های حرفه جلوه‌های ویژه نوشته بود، من به او گفتم: معنی کلمه «معراجی‌ها» را می‌دانی؟ و او در جواب من فقط گریه کرد.

وی همچنین در مورد پایان فیلم معراجی‌ها گفت: من نمی‌دانستم فیلم ساختن با این قصه طنز با این اتفاق جور دربیاید ولی سعی کردم که در انتهای فیلم لحظات تلخ جنگ را روایت کنم.

کارگردان فیلم معراجی‌ها در آخر گفت: امیدوارم کار سختی که در جلوه‌های ویژه این کار صورت گرفته است، دیده شود ولی کل سکانس‌های جنگ فیلم در ده روز گرفته شده است و اگر تعجیل در ساخت فیلم باعث کم شدن کیفیت شده است عذرخواهی می‌کنم.

نظر شما