شناسهٔ خبر: 11889 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اظهار امیدواری جنتی برای گشایش بودجه ۹۳ تئاتر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بسیار امیدوار هستم که در سال ۹۳ در وضعیت بودجه دولت گشایشی حاصل شود، اگر امکانی فراهم شود تمام توان خود را به کار می‌گیریم تا نقایص موجود را بهبود ببخشیم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره بودجه تئاتر و وضعیت‌ سالن‌های نمایشی، گفت: دولت براساس توانایی‌های مالی خود عمل می‌کند، اما متاسفانه ما هنوز با مشکلات ناشی از تحریم‌ها دست به گریبان هستیم و امروز تنگناهای مالی جدی در دولت وجود دارد.

وی افزود: بسیار امیدوار هستم که در سال ۹۳ در وضعیت بودجه دولت گشایشی حاصل شود، اگر امکانی فراهم شود تمام توان خود را به کار می‌گیریم تا نقایص موجود را بهبود ببخشیم. 

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه در مسئولیت‌هایی که داشته‌ام هیچ‌گاه به بودجه دولتی متکی نبوده‌ام، اظهار داشت: تلاش داریم که بتوانیم بخش خصوصی را وارد صحنه کنیم و از همه امکانات اقتصادی کشور در حوزه غیردولتی کمک بگیریم، مانند شهرداری‌ها؛ اکنون شهرداری تهران خیلی می‌تواند در ایجاد فضاهای فرهنگی و هنری نقش داشته باشد.

جنتی با تاکید براینکه بانک‌ها نیز می‌توانند در حوزه فرهنگ و هنر سرمایه‌گذاری کنند، گفت: افراد ثروتمند که علاقه و آمادگی دارند در عرصه فرهنگ فعالیت داشته باشند، از بهترین گزینه‌ها هستند. البته ما همه این بخش‌ها و افراد را به کار گرفته‌ایم تا نقایص را برطرف کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره استفاده از هنر تئاتر در دیپلماسی فرهنگی و انتقال فرهنگ جمهوری اسلامی اظهار داشت: دیپلماسی فرهنگی یعنی ما بتوانیم فرهنگ و هنر خود را به ملت‌های دیگر منتقل کنیم و از این راه در روابط رسمی کشور با سایر دولت‌ها تاثیرگذاری کنیم. ما باید در برگزاری جشنواره‌ها از همه دیپلمات‌های تهران دعوت کنیم تا از نزدیک جشنواره‌های تئاتر و دیگر همایش‌ها حضور پیدا کنند.

وی در پایان تصریح کرد: نمایش‌ها، فیلم‌ها و آنچه را که در عرصه فرهنگ و هنر داریم را باید در تالارها و جشنواره‌های بزرگ دنیا عرضه کنیم. ما فیلم‌های بسیار خوب و گروه‌ها و کنسرت‌های بسیار خوب موسیقی داریم، همچنین نمایش‌هایی که می‌توانیم در خارج از کشور عرضه کنیم. باید به تدریج آثارمان را به بیرون از کشور ببریم که جزئی از دیپلماسی فرهنگی است.

نظر شما