شناسهٔ خبر: 11902 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شناسایی بازارهای چاپ افغانستان در سفر هیأتی از اهالی چاپ به آن کشور

هیأتی از اهالی صنعت چاپ به همراه سیدعباس صالحی معاون فرهنگی ارشاد،‌ اسفندماه سال جاری با سفر به افغانستان به شناسایی بازارهای چاپ و نیازهای موجود در این کشور می‌پردازند تا ایران صادرات چاپی خود را در کشورهای همسایه متمرکز کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ معاونت فرهنگی وزارت ارشاد که این‌روزها در تدارک سفر هیأتی از ناشران و نویسندگان ایرانی به افغانستان است،‌ در نظر دارد تا گروهی از فعالان عرصه چاپ را نیز به همراه این هیأت ۴ اسفندماه به افغانستان بفرستند.

این هیأت که متشکل از نمایندگان چاپخانه‌داران‌، صحافان،‌ لیتوگرافان،‌ ناشران و نویسندگان است،‌ برای مذاکره با مقامات فرهنگی و شناسایی بازارهای چاپ و نشر برای تعامل بیشتر به افغانستان سفر می‌کنند،‌ سیدعباس صالحی معاون فرهنگی ارشاد نیز به احتمال بسیار این هیأت را در این سفر همراهی خواهد کرد.

در سال‌های اخیر‌، بازارهای کشورهای همسایه هم‌چون عراق،‌ افغانستان،‌ پاکستان،‌  تاجیکستان و... ظرفیت فراوانی را پیش روی صنعت چاپ ایران قرار داده که استفاده از این ظرفیت می‌تواند سودهای سرشار اقتصادی را روانه ایران کند. به همین دلیل هیأت اهالی چاپ با حضور در کشور افغانستان به دنبال شناسایی نیازهای این کشور در حوزه محصولات چاپی هستند تا با شناسایی این نیازها بتوانند نسبت به تولید محصولات مورد نیاز در افغانستان اقدام کنند.

نظر شما