شناسهٔ خبر: 11905 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پرافتخارترین مستند چندسال اخیر ایران در برج میلاد به نمایش درآمد

«خاطراتی برای تمام فصول» یکی از پر افتخارترین مستندهای چند سال اخیر است که توسط برادران رزاق کریمی ساخته شده است. این فیلم در آخرین سانس از بخش سینما حقیقت جشنواره فجر برای اولین بار در برج میلاد اکران شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ «خاطراتی  برای تمام فصول» مستندی از برادران رزاق کریمی است که توانست عنوان  بهترین فیلم مستند را در جشنواره‌ سینما حقیقت و جایزه بزرگ شهید آوینی از آن خود کند. این فیلم در آخرین سانس از بخش سینما حقیقت  جشنواره فجر برای اولین بار  در برج میلاد اکران شد.

«خاطراتی  برای تمام فصول» که با استفاده از راشهایی که مصطفی رزاق کریمی۳۰ سال پیش از مجروحان شیمیایی ایرانی در اتریش گرفته، ساخته شده است، یکی از پر افتخارترین مستندهای چند سال اخیر است. فیلم «خاطراتی برای تمام فصول» به تهیه کنندگی مرتضی رزاق کریمی و کارگردانی مصطفی رزاق کریمی در آئین پایانی هفتمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت، جایزه بهترین فیلم مستند دفاع مقدس، بهترین فیلم مستند بلند بخش مسابقه بین الملل و جایزه بزرگ جشنواره سینماحقیقت را کسب کرده است.

مصطفی رزاق کریمی که سابقه همکاری با حاتمی‌کیا را در کارنامه کاری خود دارد در این فیلم به بازگویی روایت تازه‌ای از جنگ هشت ساله ایران و عراق می‌پردازد. او در این فیلم تنها بخشی از زندگی جانبازان شیمیایی جنگ ایران و عراق را به تصویر می‌کشد. در این جنگ ۲۵۰ هزار رزمنده در معرض گازهای شیمیایی قرار گرفتند.

نظر شما