شناسهٔ خبر: 11918 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«چند متر مکعب عشق»، تلنگری به همه مدافعان انقلاب است

نادر طالب زاده معتقد است «چند متر مکعب عشق»، نمونه قابل توجهی برای رسانه ای شدن آرمان نزدیکی ملت ایران و افغانستان است

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ نادر طالب زاده، مستندساز و تحلیل گر رسانه‌ای فیلم «چند متر مکعب عشق» را نمونه قابل توجهی در نزدیکی ملت ایران و افغانستان دانست.

دو روز قبل فیلم «چند متر مکعب عشق»؛ در برج میلاد به نمایش درآمد و واکنش های متفاوتی را برانگیخت.

طالب‌زاده مساله مهاجرین افغان را مساله مهم امروز ما دانست و گفت:«چند متر مکعب عشق»  برای خود من با اینکه از قصه برادران افغان تا اندازه ای مطلع هستم، حرف ها و اطلاعات زیادی داشت.خیلی با دیدن این فیلم متاسف شویم و از اتفاقی که همه این سالها در بغل گوش ما در این کشور در حال رخ دادن است و کسی در موردش حرف نمی زند. این فیلم آنقدر برای من تاثیر گذار و ویژه بود که در هنکام تماشای فیلم به این نتیجه رسیدم که حتما چند برنامه «راز» را دوباره به این برادرانمان اختصاص دهیم. این واقعا درد بزرگی برای همه مدافعان انقلاب و جمهوری اسلامی ایران است که کسی صدای این مهاجرین را نمی شنود و آنها در این وضعیت خاص در حال زندگی هستند.«چند متر مکعب عشق» نشان داد که این آدمها در نزدیکی ما در حال زندگی هستند و کسی صدایشان را نمی شنود.این مهاجرین افغان سرمایه بزرگی برای انقلاب ایران هستند و ما در حال از دست دادن این سرمایه هستیم.

طالب زاده ادامه داد: مساله افغان ها ، همیشه برای من دغدغه بوده است. سالها پیش ما ۲۰۰ نفر از مهاجرین را جمع کردیم و برای آنها کلاس های ویژه رسانه ای و سینمایی گذاشتیم، اما متاسفانه به دلیلی حمایتی که نشد امروز همه آنها مشغول کار رسانه ای و یا سینمایی در نقاط دیگر دنیا هستند.

سردبیر و مجری برنامه «راز»، کارنامه رسانه‌های ایرانی در پرداختن به مساله مهاجرین افغان را کم رمق و ناامیدکننده نامید و گفت: به جز چند برنامه خاص «راز»؛ رسانه‌های ایرانی کلا در مورد این مساله سکوت کرده اند. کسی حرف این برادران انقلابی و نزدیک به جمهوری اسلامی را در رسانه ها نمی زند و گوش شنوایی هم برای دردهای آنها وجود ندارد. امیدوارم با تلاش های مثل فیلم «چند متر مکعب عشق»، سینما و رسانه های ایرانی به حق ناگفته همه این سالها آنها متوجه شوند.

نظر شما