شناسهٔ خبر: 11941 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گلایه‌های شریف‌زاده از وضعیت نشر: می‌نویسم؛ اما نمی‌دانم برای کدام مخاطب

منصوره شریف‌زاده می‌گوید با وجود شمارگان 400 نسخه‌ای آخرین کتابش حس می‌کند که نویسندگی در شریط فعلی بدون بازخورد است و نمی‌داند که باید برای چه کسی بنویسد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ منصوره شریف‌زاده با اشاره به فعالیت‌های ادبی این روزهای خود گفت: بعد از انتشار کتاب «مجموعه داستان‌هایی درباره اشباح» دست از نوشتن نکشیدم اما خیلی جدی به این مساله فکر کردم که اصلا برای که می‌خواهم بنویسم؟ برای مردم؟ اصلا مگر با این وضعیت اقتصادی که در جامعه من وجود دارد مردمم می‌توانند کتاب هم بخوانند؟

وی ادامه داد: وضعیت اقتصادی مردم ما دامان نشر کشور را هم گرفته است و گردونه کاری ناشران هم نمی‌چرخد. وضعیت شمارگان هم که اسفبار است. کتاب پایانی خود من با شمارگان ۴۰۰ نسخه منتشر شد. در این وضعیت واقعا به این فکر می‌کنم که برای چه کسی می‌خواهم بنویسم و چه کسی می‌تواند کتاب بخرد و بخواند؟

شریف‌زاده افزود: با تمامی این وضعیت‌ها و سردرگمی‌ها هنوز نوشتن برای من تمام نشده و ادامه‌اش می‌دهم. در واقع این روزها می‌نویسم تا ببینم بعدا چه خواهد شد؛ جای داستان‌های من فعلا در کشوی کمدم است تا شاید روزی که وضعیت بهتر باشد چاپ شود و مخاطبی هم آنها را بخواند.

این نویسنده در ادامه و درباره تازه‌ترین فعالیت‌های ادبی‌اش اینگونه توضیح داد: در ماه‌ها گذشته هم داستان‌های کوتاه نوشته‌ام و هم روی یک رمان کار کرده‌ام. داستان‌های کوتاهم با مضامین مختلفی نوشته شده است ولی در مورد رمانم که فعلا مشغول به آن هستم ترجیح می‌دهم چیزی نگویم. تنها می‌گویم که خیلی دلم می‌خواهد وضع ما از وضع موجود بهتر شود تا بتوانم با دلخوشی بیشتری کار کنیم.

نظر شما