شناسهٔ خبر: 11946 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رونمایی از تابلوی کتابخانه بزرگ خاورمیانه در دانشگاه آزاد

تابلو و لوح یاد بود بزرگترین کتابخانه دانشگاهی کشور دیروز در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد با دستان رئیس این دانشگاه و همسر دکتر حبیبی و به نام زنده یاد دکتر حبیبی رونمایی شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ مراسم رونمایی از تابلو کتابخانه مرحوم دکتر حسن حبیبی با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، خانواده دکتر حبیبی و برخی مسئولان این دانشگاه صبح دیروز در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

تابلوی این کتابخانه با دستان همسر مرحوم حبیبی و میرزاده رونمایی شد.

کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی که در واحد علوم و تحقیقات احداث شده از مجهزترین و پیشرفته ترین کتابخانه های دانشگاهی در کشور به شمار می آید که با زیربنایی حدود ۴۳ هزار مترمربع در پنج طبقه روی همکف و دو طبقه زیر همفک در منطقه ای نسبتا مرتفع در واحد علوم تحقیقات تهران واقع شده است.

در این طراحی، تمامی کتاب های فارسی و لاتین کتابخانه مرکزی و کتابخانه های دانشکده ای مشمول طرح ادغام شده و سپس در چهارگروه علوم انسانی و علوم اجتماعی، فنی و مهندسی، کشاورزی و صنایع غذایی و علوم پایه تقسیم شده و هر کدام از این گروه ها خود به سه بخش تخصصی تر (دپارتمان) تقسیم می شوند.

استفاده تمامی دانشجویان از همه منابع کتابخانه ای واحد به صورت همزمان و برابر، امکان استفاده بهتر دانشجویان از منابع پایان نامه ها، منابع و مرجع غنی تر، منابع کتابخانه دیجیتال، سایت کامپیوتری، نشریات و مجلات علمی و همچنین خدمات نوین کتابداری، تشکیل یک مجموعه کتابخانه ای با منابع تخصصی متنوع و غنی، تشکیل یک تیم تحصصی از کتابداران مجرب در حوزه های مختلف علوم جهت مجموعه سازی منطم و متناسب و ارائه خدمات مرجع تحصصی، پایان دادن به مشکلات کتابخانه های دانشکده ای اعم از مشکل فضا، نیروی انسانی، منابع محدود، امکان تسریع یک مجموعه کتابخانه ای با حجم عظیمی از منابع متنوع که تمامی مراحل خرید، فهرست نویسی، رده بندی و آماده سازی آنها پیشاپیش انجام شده است از مهمترین ویژگیهای این کتابخانه به شمار می آید.

این کتابخانه فضای مناسبی برای مطالعه ۷۵۰۰ نفر دانشجو و نگهداری یک میلیون جلد کتاب و مجله را فراهم کرده است و دارای فضاهای مطالعاتی با وسعت ۱۵۱۰۰ مترمربع، مخازن کتاب به مساحت ۱۸۰۰ متر مربع، سالن کنفرانس به مساخت ۲۶۸۰ مترمربع و فضای اداری به مساحت ۱۸۰۰ مترمربع است.

نظر شما