شناسهٔ خبر: 11994 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اکران ۶ فیلم در برج میلاد در هشتمین روز جشنواره

در هشتمین روز از سی و دومین جشنواره فیلم فجر فیلمهای «اشباح»، «حق سکوت»، «کلاشینکف»، «خانه پدری»، «خانوم» و «یک تراژدی» در برج میلاد برای اهالی رسانه اکران شدند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ در هشتمین روز از سی و دومین جشنواره فیلم فجر فیلمهای «اشباح»، «حق سکوت»، «کلاشینکف»، «خانه پدری»، «خانوم» و «یک تراژدی» به کارگردانی داریوش مهرجویی، محمدرضا ناییجی، سعید سهیلی، کیانوش عیاری، تینا پاکروان و آزیتا موگویی در برج میلاد برای اهالی رسانه اکران شدند.

در هشتمین روز از جشنواره بر عکس دو روز گذشته که استقبال از جشنواره به بیشترین حد خود رسیده بود، سانس‌های صبح و بعدازظهر با استقبال زیادی مواجه نشد اما سانس‌های شب همچنان شلوغ و پر جمعیت برگزار شد.

فیلم «اشباح» در اولین سانس برج میلاد در ساعت ۱۰، بدون حضور مهرجویی اکران شد و نشست خبری این فیلم نیز برگزار نشد تا منتقدان نتوانند در مورد ایرادهای این فیلم سینمایی از مهرجویی سوال کنند. «اشباح» بعد از «متروپل» دومین فیلمی است که نشست خبری آن به دلیل عدم حضور کارگردان برگزار نشد.

فیلم «حق سکوت» ناییجی بدون حاشیه خاصی در حضور مخاطبان اکران شد. این فیلم داستان طلبه‌ای است که چکش برگشت می‌خورد و به دلیل پاس نکردن آن با مشکلاتی روبرو می‌شود.

«کلاشینکف» سهیلی که مانند «رد کارپت» عطاران پر بود از بذله گویی‌های خوب و بد ساعد سهیلی و رضا عطاران در ساعت ۱۶ در بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر اکران شد. نشست خبری این فیلم هم با برخی حاشیه‌ها برگزار شد. همچون تمامی نشستهای جشنواره سی و دوم اجرای این برنامه حاشیه ساز شد و یکی از اهالی رسانه که سوالش خوانده نشد در انتهای مراسم ایستاد و به خوانده نشدن برگه مکتوبی که خطاب به سهیلی نوشته بود، اعتراض کرد. علی اصغر کشانی، مجری منتقد نشست خبری در ابتدای جلسه گفته بود که برخی سوالات بی ربط است و من انها را نمی‌خوانم.

در این نشست با اینکه جواد عزتی در سالن حضور داشت در کنار دیگر عوامل قرار نگرفت و ترجیح داد در بین منتقدان و اهالی رسانه بماند.

ستایش یکی از بازیگران خردسال «کلاشینکف» که دچار مشکل شنوایی و گفتاری است در انتهای نشست می‌خواست به زبان خودش برای اهالی رسانه صحبت کند. حرفهای نامفهومی که کسی متوجه آن نمی‌شد. در میانه کلام وی عطاران با مزاح گفت لطفا حرف سیاسی نزن که موجب خنده حضار شد.

یکی از حاشیه‌های جالب این نشست بازگویی شیوه فیلمسازی سهیلی از زبان خودش بود. او گفت از ۱۳ فیلمی که ساخته ۱۱ را بر اساس تنها یک عکس تولید کرده است. بازگویی موضوع اصرار عطاران برای اینکه اسمش در تیتراژ پس از ساعد سهیلی پسر سعید سهیلی بیاید هم از زبان سهیلی بیان شد جالب بود. عطاران در میانه صحبت سهیلی با خنده‌ای بلند گفت «دروغ می‌گه»

«خانه پدری» فیلم بعدی برج میلاد بود که باحضور تماشاگران زیادی با ۴۰ دقیقه تاخیر شروع شد. برای اولین بار اصغر فرهادی برای دیدن این فیلم در سالن اکران برج میلاد حاضر شد. در ابتدای اکران این فیلم مهران رجبی که همراه با دیگر عوامل فیلم برای خوش آمد گویی به بالای سن رفته بود از ایوبی درخواست کرد که این فیلم اکران شود تا ۲۰ میلیونی که برای ساخت این فیلم هزینه کرده است به او بازگردد.

«یک تراژدی» آخرین فیلمی بود که در سانس ویژه ۲۳ و ۳۰ در برج میلاد اکران شد. این فیلم داستان مردی است به نام قاسم که برای جبران غرور از دست رفته‌اش تصمیم عجیبی می‌گیرد، حبیب نگرانش، زینت مردد و موسی سرگردان است اما اتفاق عجیبی در پیش است.

نظر شما