شناسهٔ خبر: 12004 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اختصاص بورس تحصیلی «اراسموس» به «توسعه روستایی»

اتحادیه اروپا از اعطای بورسیه تحصیلی «اراسموس موندس» در رشته کارشناسی ارشد «توسعه مناطق روستایی» به دانشجویان اروپایی و غیراروپایی خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ هدف از ارائه این بورسیه تحصیلی تربیت متخصصان برای توسعه مناطق روستایی و با تمرکز بر جنبه‌های اجتماعی - اقتصادی و سازمانی است. این بورسیه تحصیلی برای پذیرش دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد اختصاص می‌یابد و متقاضیان می‌بایست مدرک کارشناسی با معدل بالا و قابل قبول داشته باشند. این بورسیه به ترتیب اولویت و شایستگی به متقاضیان اعطا می‌شود.

برنامه مشترک کارشناسی ارشد رشته توسع مناطق روستایی (IMRD) که بخشی از برنامه بورسیه تحصیلی اراسموس موندسِ اتحادیه اروپاست، این فرصت را به داوطلبان می‌دهد تا از میان تنوع رشته‌ها و درخواست‌های بورسیه‌ای که به اتحادیه اروپا ارسال می‌شوند از نقطه نظر اروپایی به تحصیل در رشته توسعه مناطق روستایی بپردازند.

به نقل از پایگاه اینترنتی یونیوریستیزنیوز، این دوره دو ساله کارشناسی ارشد نه تنها در اختیار دانشجویان کشورهای اروپایی قرار می‌گیرد بلکه دانشجویان کشورهای توسعه یافته، در حال توسعه و کشورهای در حال تحول نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. برنامه فوق با همکاری شش دانشگاه مطرح اروپایی در حوزه‌های اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی اجرا می‌شود.

نظر شما