شناسهٔ خبر: 12025 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رییس دانشگاه آزاد: دانشگاه‌ها با دستور و برخورد فیزیکی، اسلامی نخواهند شد

میرزاده گفت: دانشگاه‌ها با دستور و برخورد فیزیکی، اسلامی نخواهند شد، چرا که دانشجویان باید بتوانند حرف‌های خودشان را بیان کنند و ما هم باید با یک روش نرم‌افزاری و با توجه به خواسته دانشجویان آنان را با راه امام (ره) همسو کنیم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ حمید میرزاده در مراسم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه باید با روش‌ نرم‌افزاری دانشگاه‌ها را اسلامی کنیم، گفت:‌ سیاست جدید دانشگاه آزاد اسلامی حمایت از تشکل‌های دانشجویی طبق قوانین مصوب در شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی اظهار داشت: یکی از وجوه انقلاب اسلامی، مسئله توسعه علمی و فرهنگی بود و بیشترین توسعه علمی و جوامع دانشگاهی ما نیز مربوط به دوران بعد از انقلاب اسلامی است. طی سال‌های گذشته پیروزی‌های فرهنگی و علمی بسیاری کسب شده است، اما هنوز مشکلاتی داریم که بیشتر این مشکلات در عرصه اقتصادی است و هنوز در این عرصه به موفقیت دست نیافته‌ ایم.

میرزاده در ادامه با بیان اینکه دانشجو و استاد قوه محرکه اصلی توسعه کشور هستند، گفت: سیاست جدید دانشگاه آزاد نیز حمایت از تشکل‌های دانشجویی طبق قوانین مصوب در شورای عالی انقلاب فرهنگی است، البته بودجه خوبی نیز برای حمایت از تشکل‌ها پیش‌بینی شده است و معاونت فرهنگی و مسئول تشکل ها در این مورد در حال برنامه ریزی هستند.

وی با اشاره به پرسشگری دانشجویان، گفت:‌ جامعه‌ای که ۱۰ میلیون تحصیل‌کرده دارد، یک جامعه پرسشگر خواهد بود و اگر ما بخواهیم دانشجویان را با اصول اسلامی آشنا کنیم، باید بتوانیم با شناخت آنان پرسش‌های آنان را نیز پاسخ دهیم، هنوز بسیاری از پرسش های اجتماعی توسط مسئولان پاسخ داده نشده است.

نظر شما