شناسهٔ خبر: 12039 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«چ»، جان دوباره سینمای دفاع مقدس است

نادرطالب زاده، کارگردان و تحلیلگر رسانه ای به شدت از فیلم «چ» دفاع می کند و آن را جان دوباره ای برای سینمای دفاع مقدس می شمارد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ نادر طالب زاده کارگردان سینما نظرش در مورد فیلم چ را اینگونه بیان داشت : فیلم چ یک فیلم بسیار بسیار خوش ساخت است و دارای یک مضمون بسیار خوب و امیدبخش است این فیلم راهکاریست برای کارهای آینده و جان دوباره ای به سینمای ارزشی و دفاع مقدس می دهد.

وی در مورد شخصیت چمران فیلم  حاتمی کیا و اینکه تا چه میزان این شخصیت به نمایش در آمده بود توانسته بود با مخاطب ارتباط برقرار کند نیز گفت : شخصیت چمران شخصیت بسیار سختی برای فیلم شدن است. تقریبا مثل امام خمینی می ماند. چون امام خمینی را هم نمی توان به راحتی در یک فیلم نشان داد.

طالب زاده افزود: به نظرم خلاقیت حاتمی کیا برای نمایش شخصیت شهید چمران با انتخاب موضوع پاوه تنها کاری بود که می شد برای به تصویر کشیدن شهید چمران انجام داد.

این روزهای نظرات مختلفی در مورد نمایشی که حاتمی کیا در «چ» از شخصیت شهید چمران ارائه می دهد طرح می شود. طالب زاده بیشتر آن رها را یک بحث سلیقه ای می داند و معتقد است :به نظر من شخصیت شهید در فیلم در آمده است و اگر دوستانی مخالف این هستند یک اختلاف سلیقه است. من قهرمان این فیلم را شخصیت قدرتمند دکتر چمران دیدم.

طالب زاده پس از تماشای فیلم همه چیز برای فروش امیر ثقفی در سالن برج میلاد در مورد فضای حاکم بر این فیلم نیز ابراز داشت : این فیلم یک فیلم بسیار خوش ساخت بود و زبانی سینمایی و فرمیک داشت. ولی بسیار سیاه و تیره بود.

نظر شما