شناسهٔ خبر: 12055 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نجات سینمای ایران، به امیدواری بسته است

محسن محسنی نسب تهیه کننده لامپ ۱۰۰ درباره تلخ بودن مضامین فیلم های امسال جشنواره گفت: برای تجات سینمای ایران باید اول باید با فیلم هایی شروع کنیم که با غرور ملی و امید سروکار دارد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ محسن محسنی‌نسب تهیه کننده لامپ ۱۰۰ با اشاره به تلخ بودن مضمون فیلم های امسال جشنواره عنوان کرد: متأسفانه مسأله ای دامن سینمای ایران را گرفته و کالبدشکافی این کار ساده است. تمام جشنواره های دنیا به دست گروه های چپگراست و معمولا این سیاهی ها به رخ کشیده می شود تا آن گروه ها امکان دخالت داشته باشند. راه نابود کردن سینمای ایران ساختن فیلم هایی است که بازخورد عمومی نداشته باشد و مردم هم این فیلم های سیاه را نمی بینند.

این کارگردان افزود: به دلیل اینکه جشنواره های خارجی از این نوع فیلم ها حمایت می کنند، فیلمسازان ایرانی هم تصور می کنند این کار بسیار خوبی است. ما به ازای این فیلم ها در جشنواره های قبل تکرار شده اند.برای نجات سینمای ایران باید اول باید با فیلم هایی شروع کنیم که با غرور ملی و امید سروکار دارد.

محسن محسنی نسب با اشاره به فیلم«رستاخیز» و نظرش نسبت آن عنوان کرد: آقای درویش در این فیلم تحلیلی که منجر به واقعه عاشورا شده است را به خوبی تصویر کرده اما متأسفانه از لحظه نبرد عبور کرده است.

وی همچنین با اشاره به فیلمش «لامپ ۱۰۰» یادآور شد: ما لامپ ۱۰۰ را بعد از پایان دوره قبل و ابتدای ریاست جمهوری آقای روحانی کار کردیم و فیلمنامه آن در این زمان کار شده است. امیدوارم افرادی که فیلم را دیدند، متوجه لایه های زیرین آن نیز باشند. بازخورد مردم نسبت به فیلم بسیار خوب بوده و اساسا این فیلم کاملا فرهنگی است. این فیلم با امید تمام می شود.

محسنی نسب در پایان گفت:در شرایط فعلی کشورمان معتقدم تحریم ها باعث نجات ما شد و وحدتی بین مردم به وجود آمد. در این فیلم شخصیت اصلی قصه تا زمانی که خودش را محروم نمی کند، نجات پیدا نمی کند. تمام عناصر فیلم استعاره ای است و مادر او را نجات می دهد.

نظر شما