شناسهٔ خبر: 12074 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

امین حیایی: جذابیت پنهان نقش های متفاوت را دوست دارم

امین حیایی بازیگر فیلم خانوم به کارگردانی تینا پاکروان در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: جذابیت پنهان نقش‎های متفاوت را دوست دارم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ امین حیایی گفت: در فیلم خانوم در نقش کارگری ساده که دو دست خود را از دست داده و در بحران شدید روحی و خانوادگی به سر می برد تجربه بسیار سخت اما دلنشینی بود.

وی افزود: همانگونه که مخاطبان از کاراکترهای تکراری و کلیشه ای در آثار سینمایی و تلویزیونی خسته شده اند، بازیگران نیز برای تجربه فعالیت های حرفه ای و محک توانایی هایشان به تجربه فضاها و نقش های گوناگون نیازمند هستند.

وی ادامه داد: بدون شک درک زندگی و فضای تعاملات روزانه مردی صاحب خانواده در شرایطی که از نعمت دو دست محروم است کار بسیار سختی است و همین سختی و در عین حال ایفای نقشی باورپذیر برای مخاطبانی که می دانند امین حیایی به لطف خدا از این نعمت برخورار است، آزمونی بسیار بزرگ برای من در طول کارنامه بازیگری ام تا به امروز بوده است.

بازیگر فیلم اخراجی ها با تاکید بر این نکته که زندگی کردن در نقش و تلاش برای بازی نکردن در یک اثر سینمایی سخت ترین آزمون یک بازیگر به شمار می رود افزود: در این میان قرار گرفتن در کالبد کاراکترهایی که پیش از آن در کار بازیگری ام تجربه نکرده ام به دلیل جذابیت های پنهانی که در بطن خود دارد، بسیار انگیزه بخش بود و خوشحالم که تجربه این فضا در فیلم خانوم برای من فراهم شد.

وی درباره کم کار شدنش در حوزه تولیدات سینمایی بعد از چند سال پر کاری که پشت سر گذاشت گفت: کار بازیگری به تفکر، تعمق و مطالعه نیازمند است چرا که خروجی کار بازیگر در برابر مردمی به نمایش گذاشته می شود که برای وقت و هزینه خود جهت حضور در سالن های سینمایی ارزش قائل هستند و به همین دلیل سعی کردم تا با فاصله گرفتن از فضای سینما علاوه بر تجربه کار تئاتر، اندکی به کسب انرژی و مطالعه و تحقیق بپردازم تا با دستی پر در برابر مخطابان حاضر شوم.

حیایی درباره فضای جدید جاری شده در عرصه فرهنگ و هنر به ویژه سینمای ایران با آغاز به کار دولت جدید، سیاست های متفاوت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران سینمایی گفت: بدون شک تغییر فضا و اعمال سیاست هایی که سال هاست هنرمندان برای تحقق آن تلاش می کنند اتفاق مبارکی است اما مهم آن است که برای اجرایی شدن تمامی این سیاست ها به مسوولان و فعالان حوزه مدیریت و دست اندرکاران سینما فرصت و زمان کافی داده شود.

بازیگر فیلم های سن پطرزبورگ، دایره زنگی و مرواریدهای خلیج فارس خاطرنشان کرد: بدون شک کار برنامه ریزی شده و کارشناسی در حوزه فرهنگ برای بازدهی نیازمند زمان است و هرگونه تعجیل و یا انتقاد از فعالیت های انجام شده و اجرای سیاست های جدید بدون احتساب زمان تنها به ضرر فرهنگ و هنر کشور تمام می شود.

وی ابراز امیدواری کرد که جامعه هنر، اهالی رسانه و منتقدان و کارشناسان زمان کافی را به مسوولان جدید سازمان سینمایی بدهند تا در بازه زمانی مشخص حاصل فعالیت های آنها را به بحث و نظر بنشینند.

سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر که از ۱۲ بهمن ماه در تهران و شهرستان ها کار خود را آغاز کرده است، شامگاه فردا (سه شنبه ۲۲ بهمن ماه) با برگزاری مراسم اختتامیه به پایان می رسد.

نظر شما