شناسهٔ خبر: 12224 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«ماراتن پس از چاپ» در راه است

«ماراتن پس از چاپ» عنوان كتابی است كه به قلم داوود ملكی صيدآبادی نگاشته شده و به شرح و آموزش فعاليت‌های پس از چاپ فرم‌های چاپی اختصاص دارد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ داوود ملكی صيدآبادی اظهار كرد: كتاب «ماراتن پس از چاپ» به شرح و توضيح فعاليت‌های پس از چاپ فرم‌هاي چاپی اختصاص دارد و به زودي از سوي انتشارات برزآفرين در قطع وزيري منتشر مي‌شود. 
ملكي ادامه داد: اين كتاب ۱۳۰ صفحه‌اي در دو فصل تنظيم شده است؛ فصل نخست با عنوان «عمليات تكميلي در فرآيند پس از چاپ» به آموزش فعاليت‌هايي مانند كار با دستگاه لترپرس، طلاكوبي، نومراتور و پرفراژزني مي‌پردازد و دومين فصل با عنوان «عمليات تبديلي در فرآيند پس از چاپ» به شرح و توضيح فعاليت صحافي اوراق و فرم‌هاي چاپي اختصاص دارد. 
مدير مسوول انتشارات برزآفرين اين كتاب را اثري آموزشي خواند و عنوان كرد: تاكنون منبع كاملي براي توضيح عمليات پس از چاپ وجود نداشته و اطلاعات در اين خصوص عمدتا پراكنده و در كتاب‌ها و منابع مختلف قابل دسترسي بوده است. 
وي افزود: در اين كتاب اطلاعات ذكر شده در بخش عمليات تبديل، در مقايسه با اطلاعات و جزوات موجود، كامل‌تر، گوياتر و كابردي‌تر است. بخشي از مطالب اين اثر با استناد به منابع و ماخذ موجود نگاشته شده، اما بخش اعظم اطلاعات آن با توجه به تجربي و قاعده‌مند نبودن فرآيندهاي چاپي، بر اساس‌ تجربه ارايه شده است. 
اين مدرس چاپ و نشر دلخوري خود را از مسوولان دانشگاه علمي كاربردي واحد پنج ابراز كرد و گفت: پس از تكميل اين كتاب، حدود يك سال و نيم پيش، آن را به دانشگاه علمي كاربردي ارايه دادم تا در صورت مناسب ارزيابي شدن، با برند دانشگاه به جامعه مخاطب عرضه شود، اما متاسفانه اين كتاب حتي مورد بررسي نيز قرار نگرفت و هيچ بازخوردي مبتني بر خوب و بد بودن اثر يا قابليت و عدم قابليت چاپ آن دريافت نكردم. ​

نظر شما