شناسهٔ خبر: 12227 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معاون دانشگاه آزاد: دانشگاه مجازی باید خیلی سریع گسترش یابد

مراسم معارفه نماینده تام الاختیار رییس دانشگاه آزاد اسلامی در هیات امنای استان‎های اصفهان، یزد و سمنان با حضور مسوولین دانشگاهی و استانی اصفهان برگزار شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ در مراسمی که با حضور استاندار اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علی عسکری معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی، نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، رؤسای دانشگاههای آزاد اسلامی استان اصفهان، یزد و سمنان، رؤسای دانشگاههای دولتی استان اصفهان برگزار شد، دکتر رضا امراللهی به عنوان نماینده تام الاختیار رییس دانشگاه آزاد اسلامی در هیأت امنای استانهای اصفهان، یزد و سمنان معرفی و از خدمات دکتر محمدمهدی مظاهری رئیس منطقه چهار دانشگاه قدردانی شد.

حجت الاسلام علی عسکری معاون پارلمانی دانشگاه آزاد در این مراسم گفت: امام به مردم ایمان داشت و همان مبنای پیروزی و پیشرفت برای آن مرد سفر کرده شد. ایشان عالم را محضر خدا می دانست ومی فرمود در محضر خدا معصیت نکنید و با همین مبنا با تأثیر پذیری در حوزه مدیریت نقش تعیین کننده ای داشت.

وی افزود: اگر نفس کنترل شد و عقل احیا شد نور خدا در وجود انسان تابناک می شود و این نور، راه را برای انسان نمایان می کند و راهها به سوی او گشوده می شود تا جایی که پاها استوار و قلبها به رضوان و خشنودی خدا می رسد.

حجت الاسلام علی عسکری اظهار داشت: مشکل کشور ما در مدیریت میانی و کار کارشناسی است که اگر در جای خودش به درستی به انجام برسد نتیجه بخش خواهد بود. دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون ۵ میلیون فارغ التحصیل داشته و اگر پیشنهاد تأسیس دانشگاه نبود، سرانجام جوانان ما چه می شد؟

وی گفت: راهبردهای مهم دانشگاه، تبدیل دانش به ثروت است و شورای عالی دانش بنیان در همین راستا تشکیل شده است.

عسکری ادامه داد: دانشگاه باید پلی بین دانش و صنعت باشد و دانشگاه مجازی باید خیلی سریع گسترش یابد، تحصیلات تکمیلی و پزشکی باید توسعه همه جانبه یابد و توجه جدی به پژوهش محوری و پذیرش دانشجوی پژوهش محور باشد.

عسکری با تأکید بر اینکه استعدادهای مدیریتی بانوان باید شناسایی شود، ادامه داد: شورای راهبردی بانوان فرهیخته در همه ابعاد گسترش می یابد و جذب نخبگان و استعداد ای درخشان و اصلاح هرم علمی در دستور کار قرار گرفته و ارتقاء مرتبه علمی اساتید دانشگاه بسیار ضروری است.

دکتر رضا امراللهی نماینده تام الاختیار رییس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه این مراسم گفت: اگر بخواهیم خوب نگاه کنیم دانش بدون پژوهش و تحقیقات و کار مستمر مؤثر نیست و در کشور این افتخار بوده که با چنگ و دندان، خودمان را به سطح ۱۸ علمی تحقیقاتی و تولید مقالات در سطح دنیا برسانیم و امروز وظیفه است با حرکت گروهی دانش را اجرایی کنیم .

وی ادامه داد: روزهای اول انقلاب به دنبال راه اندازی نیروگاه بوشهر بودیم و الان در صنعت هسته ای صاحب نظر هستیم و اگر توانستیم دانش را با اخلاق توأم کنیم ،موفق خواهیم بود.

امرالهی تأکید کرد: من از دکتر مظاهری صمیمانه قدردانی می کنم که خدمات فراوانی انجام داده اند.

در ادامه این مراسم با اهداء لوح سپاس از خدمات و زحمات دکتر مظاهری قدردانی بعمل آمد.

نظر شما