شناسهٔ خبر: 12282 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وعده راه‌اندازی سایت جامع موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی که به عنوان موسسه مجری نمایشگاه کتاب تهران معرفی شده است، وعده راه‌اندازی سایت جامع این موسسه را داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ محمد عظیمی مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگ ایران در پاسخ به این سوال که آیا این سایت که ماه‌هاست از دسترس خارج شده، دوباره راه‌اندازی خواهد شد؟ گفت: دوستان مشغول فعالیت برای راه‌اندازی مجدد سایت با رویکرد جدید هستند.

وی افزود: قرارداد مربوط به این کار منعقد شده و همکاران ما سرگرم انجام امور فنی سایت موسسه هستند و فکر می‌کنم تا چند روز دیگر سایت بالا خواهد آمد. امکانات جدیدی را در سایت جدید تعریف کرده‌ایم و با قوت ببیشتری هم در زمینه اطلاع‌رسانی و هم در زمینه ارائه خدمات به کاربران، فعالیتش را از سربگیرد.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران که پس از یک دوره کوتاه دوساله مجدداً به عنوان مجری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شده است، همچنین در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های این موسسه برای دوره بیست و هفتم نمایشگاه مذکور، ارائه توضیحات در این خصوص را به آینده‌ای نزدیک موکول کرد.

موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در سال ۱۳۷۱ و به عنوان بازوی اجرایی وزارت ارشاد در امر برگزاری برخی نمایشگاه‌های فرهنگی تاسیس شد. این موسسه از همان سال یعنی دوره پنجم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا دوره بیست و چهارم آن در سال ۱۳۸۹ عهده‌دار برپایی این نمایشگاه بوده است.

با تغییر معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد در تیرماه سال ۸۹ فعالیت‌های موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی دچار تغییر و ابهام شد و در سال‌های اخیر هم این فعالیت‌ها با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده است تا جایی که در سال ۱۳۹۰ برای اولین بار مسئولیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران از این موسسه به یکی دیگر از موسسات تابعه وزارت ارشاد یعنی «خانه کتاب» واگذار شد و در دو سال گذشته (۱۳۹۰ و ۱۳۹۱) این موسسه مجری نمایشگاه مذکور بود.

اما اخیراً و در پنجمین جلسه شورای برنامه‌ریزی بیست و هفتمین دوره نمایشگاه کتاب تهران، با موافقت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، بار دیگر به عنوان مجری این نمایشگاه و دوره بیست و هفتم آن انتخاب و معرفی شد. علاه بر این، مقرر شد تمامی نمایشگاه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط همین موسسه اجرا شود.

نظر شما