شناسهٔ خبر: 12284 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شصت و پنجمین شعبه شهر كتاب افتتاح شد

شصت و پنجمین شعبه از فروشگاه‌های شهر کتاب در مرکز خرید مجموعه تفریحی - ورزشی دهکده آبی پارس در اتوبان تهران کرج افتتاح شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ در مراسم افتتاحیه شهرکتاب پارس، احمد مسجد جامعی، رئیس شورای شهر پایتخت، سیدمحمد بهشتی مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی و رئیس هییت مدیره موسسه شهركتاب، مهدی فیروزان مدیرعامل این موسسه، فرشته طائرپور تهیه کننده سینما، سیدعلیرضا بهشتی فرزند شهید بهشتی و علیرضا داوودنژاد فیلمساز حضور داشتند.

مهدی فیروزان، مدیرعامل موسسه شهر کتاب با ابراز خوشحالی از افتتاح این شعبه گفت: از اینکه شصت و پنجمین شعبه شهر کتاب در دهکده آبی پارس بنا نهاده شده بسیار خوشحالم. درحقیقت این انتخاب به لحاظ موقعیت مکانی و جغرافیایی اش اولین تجربه از این دست است و آرزو می کنم احداث آن در کنار مجموعه ای تفریحی- ورزشی در سراسر کشور آن قدر تجربه موفقی شود که به الگو تبدیل شود.

وی افزود: سیستم اداره این موسسه سیستم باز است. بدین ترتیب که مشتریان وفادار ما همانقدر در اداره و برنامه ریزی مجموعه شهرکتاب موثر هستند و امیدواریم این فروشگاه هم مخاطبان خودش را یافته تا بر تعداد شهروندان عضو شهر کتاب افزوده شود.

سید محمد بهشتی، رییس هیات مدیره موسسه شهر کتاب هم گفت: در مناطقی که جوان هستند متاسفانه روابط چندان عمیق نیست و شاید بتوان گفت همسایگی کمتر معنا دارد. زیرا شکل گیری روابطی این چنینی لازمه سکونت چندین نسل متوالی در یک محدوده است. از این منظر انجام فعالیت هایی که بتواند زمینه تعامل فرهنگی را فراهم کند و به نوعی مردم را در کنار هم جمع کند، بسیار مهم است. این اتفاق در این منطقه جوان با احداث مجموعه دهکده آبی پارس طی این چند سال رخ داده است. شهر کتاب هم عطر و طعمی فرهنگی را به این مکان تفریحی- ورزشی می بخشد. با توجه به مراجعه کنندگان بالای دهکده آبی پارس؛ امیدواریم آنها راوی خوبی باشند برای حضور موثر شهر کتاب.

در ادامه این مراسم احمد مسجدجامعی رییس شورای شهر تهران در سخنانی گفت: مجموعه دهکده آبی پارس و شهر کتاب می توانند محرک توسعه و نقطه اوجی برای منطقه باشند. کتاب فروشی‌ها در گذشته فقط به ارائه کتاب می‌پرداختند در حالی که شهر کتاب با ابتکار خلاقانه در ارائه انواع وسایل کمک آموزشی، کتاب های الکترونیکی و... کتاب فروشی‌ها را به سوپرمارکتی فرهنگی تبدیل کرده است تا فضا، فضایی خانوادگی شود.

وی ادامه داد: البته شهرکتاب‌ها هویتی محلی می‌یابند. به عنوان مثال می‌گوییم شهر کتاب شریعتی، شهرکتاب فرشته و... شهر کتاب پارس هم بی شک این هویت محلی را یافته و دهکده آبی پارس به این هویت بخشی کمک خواهد کرد.

سید صدرالدین بهشتی مدیر شهركتاب پارس هم در سخنانی گفت: شاید پاسخ به احساس نیاز مردم این محدوده یعنی شهریار، اندیشه، مارلیک، وردآورد، گرمدره و ... اولین و مهمترین دلیلم برای احداث شعبه‌ای از مجموعه شعب شهر کتاب در این جا بود. زیرا از میدان آزادی تا کرج شعبه‌ای نیست و مردم برای رفع نیازهایشان در این حوزه ناگزیر هستند مسافت زیادی را طی کنند. ضمن اینکه این منطقه به لحاظ فرهنگی بکر است. اما اینکه چرا اینجا در کنار مجموعه دهکده آبی پارس شهر کتاب افتتاح می شود شاید یکی از دلایلش تعداد مراجعان این مجموعه تفریحی است و دلیل دیگرش هم این است که احساس کردم مراجعه کنندگان به دهکده آبی پارس نیاز دارند تا در کنار جذابیت های متعدد این مجموعه از امکانات فرهنگی هم برخوردار شوند. البته شهر کتاب یک مکان جالب دیگر را هم در دلش جا داده و آن هم کافی شاپی است که در بخش انتهایی این فروشگاه بزرگ و دوطبقه تعبیه شده است.

بر اساس اعلام، ساعت كاری شهر كتاب پارس از ساعت ۱۰ صبح تا ۹  شب همه روزه حتی ایام تعطیل دایر است تا اقلامی همچون انواع کتاب از کتاب‌های کودک گرفته تا آثار کهن بزرگان ادب ایران زمین و کتب به زبان اصلی و آموزشی، لوازم التحریر با کیفیت بالا، هدایا، لوازم تزیینی، انواع سی دی، اسباب بازی، سفال و صنایع دستی، عروسک، پازل، وسایل کمک آموزشی و البته شهر کتاب یک مکان جالب دیگر هم دارد و آن هم کافی شاپی است که در بخش انتهایی این فروشگاه بزرگ و دوطبقه تعبیه شده است.

نظر شما