شناسهٔ خبر: 12299 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نمایش ۷ فیلم مستند در نخستین روز جشنواره تجسمی فجر

از عصر امروز ، شنبه ۲۶ بهمن ماه و در نخستین روز از نمایش فیلم‌های مستند ششمین دوره جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر، ۷ فیلم مستند در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش عمومی درمی‌آید.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ فیلم‌های بر بالای بوم (محمود کریمی)، پسرک چشم آبی (حسن لطفی)، کلکسیونرهای ایرانی (احمد ظریف رفتار)، فصلی دیگر (آزاده بی‌زار گیتی)، مرکب (زین العابدین نصیری)، از رویا تا رویا (ایمان رحیم‌پور) و حرف و نی (حسن عطار‌ها)، فیلم‌های روز نخست بخش فیلم‌های مستند ششمین جشنواره تجسمی فجر است که ساعت ۱۵ تا ۱۹ روز شنبه ۲۶ بهمن ماه، روی پرده سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران می‌رود.

مستند «بر بالای بوم» یک روز با علی‌اکبر صادقی؛ نقاش، مجسمه ساز، انیماتور و گرافیست را روایت می‌کند و «پسرک چشم آبی» هم روایتی از دغدغه‌ها، عقاید و زندگی جواد مجابی نقاش، شاعر و نویسنده است.

«فصلی دیگر» مروری بر جوایز بین المللی هنرمندان عکاس، نقاش و گرافیست ایران با روایت فرشته صدرعرفایی دارد و «از رویا تا رویا» نیز مستندی درباره رویا می‌ربُد مینیاتوریست معلول است.

«حرف و نی» مستندی با موضوع خط نستعلیق و کاربرد آن در کتیبه نویسی ابنیه تاریخی مربوط به دوران صفویه و قاجاریه است و «کلکسیونرهای ایرانی» هم درباره یک استاد هنرهای تجسمی است که به طبیعت پناه می‌برد تا آثاری به نشانه حمایت از محیط زیست خلق کند.
مستند «مرکب» هم مروری بر تولید مرکب سنتی استاد جواد رضایی زنجانی معروف به مرکب رضایی دارد.

گفتنی است: آثار مستند ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر از ساعت ۱۵ تا ۱۹ روزهای ۲۶ تا ۳۰ بهمن ماه، در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران نمایش داده می‌شود.

نظر شما