شناسهٔ خبر: 12326 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رهبری اقدامات اعتماد ساز آموزشی پروسه استانبول بر عهده ایران

رئیس مرکز همکاری‎های علمی بین‎المللی وزارت علوم، گفت: ايران، رهبری برنامه اقدامات اعتمادساز آموزشی پروسه استانبول را بر عهده دارد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ حسین سالار آملی در دیدار با وزیر تحصیلات عالی افغانستان، ابراز امیدواری کرد که در آينده، در زمينه هاي مختلف از قبيل مراكز رشد، دوره هاي باز آموزي مهارتي،‌ شركت هاي دانش بنيان و ساير مباحث فناوري كه مورد درخواست دولت افغانستان باشد، همكاري بيشتري داشته باشيم.

وی به ظرفيت ها و بندهاي مغفول مانده يادداشت تفاهم همكاريهاي علمي، آموزشي، ‌فناوري و پژوهشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري جمهوري اسلامي ايران و وزارت تحصيلات عالي جمهوري اسلامي افغانستان اشاره كرد و گفت: از نظر جمهوري اسلامي ايران محورهاي اين يادداشت تفاهم مهم است و مي تواند به اساس همكاري هاي آينده دو كشور تبديل شوند.

سالار آملي با اشاره به اينكه ايران، رهبري برنامه اقدامات اعتماد ساز آموزشي پروسه استانبول را بر عهده دارد، افزود: تلاش مي كنيم از توانايي ها، امكانات و كمك هاي ديگر كشورها و نهادها براي بازسازي و توسعه افغانستان در چارچوب پروسه استانبول استفاده كنيم.

وي همچنين به حضور  نمايندگان دفتر کمیسارياي عالی پناهندگان سازمان ملل در تهران و نيز مركز تبادلات دانشگاهي آلمان(DAAD) در تهران اشاره كرد و گفت: درصدديم با سفيران و نماينده هاي كشورهاي عضو و حامي برنامه اقدامات اعتمادساز آموزشي پروسه استانبول همچنين كشورهايي كه متمايل به همكاري در اين چارچوب هستند، ديدار و ملاقاتي داشته باشيم و در اين راستا برنارد دويل، نماينده کمیسارياي عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در تهران و دنيس شرودر، نماينده مركز تبادلات دانشگاهي آلمان(DAAD) در تهران با استقبال از ابتكار عمل ايران در پيشبرد همكاري هاي سه جانبه و چندجانبه، آمادگي خود را براي همكاري بيشتر با ايران اعلام كردند.

در ادامه اين ديدار، عبيد وزير تحصيلات عالي افغانستان كه براي ديداري چند روزه به ايران سفر كرده، در خصوص نحوه اجرايي كردن ۴۰۰ مورد بورس اعطايي ايران به دانشجويان افغاني بر اساس يادداشت تفاهم همكاريهاي علمي، آموزشي، ‌فناوري و پژوهشي وزارت علوم ايران و وزارت تحصيلات عالي افغانستان اشاره و ابراز اميدواري كرد: هر چه سريع تر برخي از موانع و مسائل اداري پيش رو با همت و تلاش دو طرف رفع شود.

 

نظر شما