شناسهٔ خبر: 12370 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رونمایی از مجموعه 30جلدی نمایش‌های آسان

مجموعة 30 جلدی «نمایشنامه‌های آسان برای اجرا در کلاس درس و صحنة تئاتر» نوشته حسن دولت آبادی دوشنبه 28بهمن‌ماه 1392 در تالار مهر حوزه هنری رونمایی می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل پایگاه خبری حوزه هنری؛ از مجموعه ۳۰ جلدی «نمایشنامه‌های آسان برای اجرا در کلاس درس و صحنه تئاتر»  اثر حسن دولت‌آبادی  که به تازگی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است،دوشنبه ۲۸ بهمن‌ماه ۱۳۹۲ ساعت ۱۰ با حضور و سخنرانی جمعی از چهره‌های فرهنگی و هنری در تالار مهر حوزه هنری رونمایی می‌شود. 
در این مجموعه سعی شده آموزش تئاتر  برای سه مقطع دبستان، راهنمایی و دبیرستان به صورتی ساختارمند ارائه شده و به کمک طرح برخی موضوعات جانبی در مورد هنر نمایش، به آموزش اصول مربوط به این هنر برای کودکان و نوجوانان پرداخته شود.
این مجموعه ۳۰ جلدی سعی کرده با توجه به مقاطع تحصیلی مختلف مورد توجه در متن خود و در قالبی تفکیک شده با مخاطب روبرو شود. پنج جلد از ۳۰ مجلد این مجموعه برای مقطع ابتدایی، ۱۵ جلد برای مقطع راهنمایی و ۱۰ جلد کتاب هم برای دوران دبیرستان اختصاص دارد.
این مجموعه حاوی ۱۵۰ نمایشنامه است که تعداد قابل توجهی از این نمایشنامه‌ها قابلیت اجرای عروسکی را نیز دارا هستند. در این مجموعه و در کنار هر نمایشنامه، بخش‌های افزوده جانبی همچون «طرح پیشنهادی برای کارگردانی و بازیگری» و «تحلیل شخصیت‌ها» نیز به کار رفته است.
همچنین در کنار هر نمایشنامه بخشی با عنوان «گفتگوی پیش از اجرا» منتشر شده که به بررسی تم اثر، اختصاص یافته است. در این قسمت در کنار توضیح تم، جملاتی از پیامبر گرامی اسلام (ص)، حضرت علی (ع) و چند شخصیت جهانی در ارتباط با تم ارائه شده تا آن مربی که اثر را کارگردانی کرده، بتواند به استناد توضیح مربوط به تم و به استناد جملات قصار ارایه شده، مفاهیم نهفته در اثر را توضیح دهد و با مخاطبان به گفتگو بنشیند.
این مراسم با سخنرانی دکتر عطا‌ءالله کوپال(پیشکسوت تئاتر و مدرس دانشگاه)، جهانگیر نصر اشرفی(پژوهشگر هنر) هنگامه مفید(شاعر و نویسنده نمایش و تئاتر کودک)، علی پویان(کارگردان، بازیگر و مدرس دانشگاه)، صدیفه حسن‌زاده(مدير مركز ملي استيج ايران)، مریم جلالی(پژوهشگر تئاتر و مدرس دانشگاه) و نویسنده کتاب(حسن دولت آبادی) برگزار خواهد شد.
همچنین كلیپی از سخنان هادی مرزبان، مهرانه مهین ترابی، ابراهیم فیاض، شبنم قلی‌خانی، رحمت امینی، مصطفی مختاباد و حسن دولت‌آبادی درباره مجموعه كتاب‌های «نمایشنامه‌های آسان...» پخش خواهد شد.

نظر شما