شناسهٔ خبر: 12385 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رشته‎های تک‎جنسیتی حذف نمی‎شود

مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی، گفت: بر اساس سیاست وزارت علوم، رشته‎های تک‎جنسیتی به رشته‎هایی با پذیرش مختلط تبدیل نمی‎شوند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ حسین حسینی درباره سیاست وزارت علوم در خصوص برگرداندن برخی رشته های تک جنسیتی به صورت پذیرش مختلط اظهار داشت: تک جنسیتی شدن برخی رشته ها بر اساس برخی بررسیها و مطالعات در وزارت علوم صورت گرفته و به تعدادی از دانشگاهها اجازه پذیرش دانشجو به صورت تک جنسیتی داده شد.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه هم اکنون درخواستهایی مبنی بر بازگرداندن این رشته ها به صورت پذیرش مختلط وجود دارد ولی سیاستی برای تجدید نظر در زمینه این رشته ها نداریم.

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی با بیان اینکه این رشته ها به نیت تک جنسیتی شدن مجوز شورای گسترش را دریافت کرده اند درباره فعالیت واحدهای تک جنسیتی، اظهار داشت: توجیهی که آن زمان برای شورای گسترش در خصوص مجوز برای این واحدها ارائه شد، این بود که بر اساس ضرورتهای تعریف شده در یک منطقه ای ایجاد یک واحد تک جنسیتی به تایید شورای گسترش برسد؛ اکنون هم این واحدها طبق روال گذشته به فعالیت خود ادامه می دهند. بعد از مدتی این فعالیتها ارزیابی می شود و اگر مشکلی در این زمینه وجود داشت، بررسی مجدد صورت می گیرد.

وی اعلام کرد بیشترین درخواستها برای رشته های دانشگاهی به صورت پذیرش مختلط از هر دو جنس است و تمایل دانشگاهها برای پذیرش دانشجو به صورت عام است.

نظر شما