شناسهٔ خبر: 12392 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وزیر ارشاد: رسالت وزارت ارشاد ساخت فيلم نيست

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره واکنش و اقدامات وزارت ارشاد در مقابل ساخت فيلم‌های اسلام‎ستيزانه و ايران‌هراسانه گفت: رسالت وزارت ارشاد اين نيست که خود دست به ساخت فيلم زند، اما گاهي ممکن است در قالب مشارکت که از طريق بنياد سينمايی فارابی انجام مي‌شود به توليد برخي فيلم‌ها کمک کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از  بانی فیلم؛ وزير ارشاد گفت: درباره فيلم‌هايي که جسته و گريخته در غرب ساخته مي‌شود و در آن به اسلام و تمدن ايراني توهين‌ مي‌شود، بايد گفت که ما در اين زمينه مي‌بايست کار ايجابي کنيم، چون کار سلبي پاسخگوي نيازها نخواهد بود.
جنتي افزود: براي توضيح بيشتر درخصوص کارهاي سلبي مي‌توان به استخدام وکيلي که قرار بود به واسطه آن شکايتي عليه فيلم «آرگو» دنبال شود، اشاره کرد؛ اقدامي که به هيچ وجه نتيجه بخشي آن مشخص نبود.

وزير ارشاد تاکيد کرد: اما کار موثر و خوب آن است که در اين حوزه (سينما) ما خود توليدکننده کارهاي فاخر و با ارزش باشيم تا بتوانيم به واسطه آن معرف درستي از فرهنگ و تمدن اسلاني – ايراني باشيم؛ فيلم‌هايي که قادر باشند در جشنواره مهمي چون اسکار موفق باشند تا به نحوي توجه دنيا را به سمت خود جلب کنند.

جنتي ادامه داد: جدا از حضور در جشنواره‌ها، فيلم‌هاي ايراني بايد اين امکان را در اختيار داشته باشند تا در سينماهاي جهان به اکران عمومي در آيند تا مردم آن بلاد هم با کارهاي ايراني آشنا شوند.

وي در بخش ديگري از سخناني خود درباره اختلاف سليقه‌هايي که در سينما وجود دارد، گفت: طبيعي است که در يک جامعه اهل فکر اختلاف سليقه وجود داشته باشد، بنابراين بايد پذيرفت که کساني نيز ممکن است بر خلاف نظر ما فکر کنند. درباره عملکرد خودمان نيز هم بايد گفت ما برنامه خود را به مجلس داده‌ايم و بر مبناي آن نيز حرکت مي‌کنيم، حال اگر درباره اظهار نظرهاي ما حاشيه‌هايي پيش آمده است ما در جايي که بايد پاسخگو باشيم، جوابگوي حرف‌هايمان خواهيم بود.

وزیرارشاد در پاسخ به سؤال پاياني مبني بر اينکه آيا ممکن است برخي حواشي که براي سريال «مختارنامه» ايجاد شد و فيلمساز مجبور به حذف برخي صحنه‌ها شد،  براي «روز رستاخيز» نيز پيش آيد، خاطرنشان کرد: احمد‌رضا درويش براي کارش سرمايه گذاري کلاني کرده تا بهترين کيفيت را در فيلمش تصوير کند. درباره تصويرسازي از حضرت ابوالفضل (ع) هم بايد بگويم که وي از بسياري از علما از جمله آيت‌الله العظمي سيستاني مجوز دريافت کرده بود.

نظر شما