شناسهٔ خبر: 12437 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

داود میرباقری: یافتن موضوع برای فیلم‌سازی درباره حضرت پیامبر(ص) کار سختی نیست

به نظر من یافتن موضوع برای فیلم‌سازی درباره حضرت پیامبر(ص) کار سختی نیست اما چگونه ساختن آن سخت است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از شبستان؛ داوود میرباقری کارگردان سینما ،با بیان اینکه پیامبر ما قبل از بعثت نشانه‌های پیامبری داشت؛ افزود: می‌دانید که ابوسفیان از مخالفان قوی و محکم حضرت رسول بود. ابوسفیان هرطور که می‌توانست پیامبر(ص) را آزار می‌داد. اوایلی که حضرت رسول پیامبری را آشکار کرده بود ابوسفیان با کاروان تجاری‌اش به شام رفت. در شام با امپراتوری روم ملاقات کرد. امپراتور خبرهایی از حضرت رسول و پیامبر جدید شنیده بود. از ابوسفیان سوالاتی کرد و ابوسفیان با سرهم بندی و دروغ و خزعبلات جواب امپراتور روم را داد. آخرین سوال امپراتور روم این بود که: آیا قبل از این‌که محمد ادعای پیامبری کند از او دروغ شنیده بودید. تنها پرسشی که ابوسفیان دشمن راستین پیامبر درست و صحیح پاسخ داد این بود. ابوسفیان گفت: نه! او در میان ما از هر جهت راست‌گو است.

کارگردان سریال امام علی(ع) ادامه داد: حالا از آنانی که پیامبر(ص) را نمی‌شناسند باید پرسید که وقتی دشمنان پیامبر (ص) او را تایید می‌کنند، وقتی دشمنان پیامبر(ص) به امانت‌داری و راست‌گویی و پاک‌دامنی آن مرد اعتراف می‌کنند چرا مایی که از سرغفلت او را نشناخته‌ایم تهمت‌ها و اهانت‌ها روا می‌داریم. همین خصلت پیامبر(ص) ، دنیایی از قصه و داستان در دل خود دارد. کارگردان سریال مسافر ری در پایان تاکید کرد: این راست‌گویی که یکی از کمبودهای جامعه ما است بسیار مهم است. این خصلت مشهور و جهانی پیامبر(ص) را به راحتی می‌توان در قالب سینمایی بیان کرد.

وی خاطرنشان کرد: این خصلت آن‌قدر مهم است که هرچه درباره آن تبلیغ کنیم باز کم است. پیامبر ما قبل از بعثت نشانه‌های پیامبری داشت. برکتی از حضور وجودش بود، امانت‌داری، هوش سرشار، درک درست از امور جاری و روزانه، محبت و عشق به انسان و هزاران هزار صفت عالی انسانی دیگر. به نظر من یافتن موضوع برای فیلم‌سازی درباره حضرت پیامبر کار سختی نیست. اما چگونه ساختن آن سخت است که شاید جای بحث آن این‌جا نیست.

در گفت وگو با روابط عمومی جشنواره جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص) ،نخستین دوره جشنواره فرهنگی ـ هنری اهل بیت(ع) با عنوان «جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص)» به همت مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و همکاری نهادهای فرهنگی و هنری برگزار می شود. این جشنواره در سه رشته فیلم کوتاه (در سه شاخه انیمیشن، داستانی و مستند)، فیلمنامه و تألیف و ترجمه کتاب به زبان انگلیسی (در دو شاخه سیره پیامبر و پاسخ به شبهات) برگزار خواهد شدو جوایز ارزنده و بی نظیری به نفرات برتر تعلق خواهد گرفت.

علاقه‌مندان جهت اطلاع بیشتر از شرایط شرکت در این جشنواره می‌توانند به ؛ آدرس اینترنتی سایت جشنواره مراجعه http://islamicartz.com و یا با تلفن:۲۱۳۱۲۵۰- ۰۲۵۳ تماس حاصل فرمایند.

نظر شما