شناسهٔ خبر: 12463 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

زائری جدی‌ترین گزینه برای مدیرعاملی بنیاد ادبیات داستانی

اولین جلسه هیات امنای بنیاد ادبیات داستانی ایران در دوره معاونت فرهنگی جدید وزارت ارشاد 6 اسفند برگزار می‌شود. در همین حال از محمدرضا زائری به عنوان جدی‌ترین گزینه برای مدیرعاملی این بنیاد نام برده می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ در پی محقق نشدن وعده‌های مسئولان سابق معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد درباره حمایت‌های مالی از بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان و تداوم این وضعیت در دوره جدید، فعالیت این بنیاد از چند ماه قبل به این طرف گرفتار نوعی ابهام شد تا اینکه سرانجام آذرماه امسال محمد حسنی مدیرعامل این بنیاد پس از ۲۸ ماه از مسئولیت خود کناره‌گیری کرد.

این استعفا هرچند در ابتدا با مخالفت سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد که در کسوت رئیس هیئت امنای بنیاد ادبیات داستانی هم هست، رو به رو شد، اما با اصرار حسنی، سرانجام مورد پذیرش قرار گرفت.

پس از رسانه‌ای شدن این استعفا، همایون امیرزاده، مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اتخاذ رویکردی جدید برای حوزه ادبیات در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و به تبع آن فعالیت‌های بنیاد ادبیات داستانی خبر داد و گفت: بنا شده است مدل‌هایی برای افزوده شدن بخش شعر به فعالیت‌های اجرایی در این بنیاد پیش‌بینی شود.

این مقام مسئول در معاونت فرهنگی از ماموریت معاون فرهنگی وزیر ارشاد به مدیرعامل مستعفی بنیاد ادبیات داستانی برای اصلاح اساسانامه آن با رویکرد توسعه فعالیت‌های بنیاد و همچنین گنجاندن بخش شعر در این فعالیت‌ها خبر داد.

مدتی بعد از این وعده‌ها، در ساعات ابتدایی روز چهارشنبه ۲ بهمن در پی شکایت مالک ساختمان جدید بنیاد ادبیات داستانی (توضیح اینکه این بنیاد اردیبهشت ماه امسال از محل سابق به مکانی جدید نقل مکان کرد) ساختمان این بنیاد پلمب شد.

تلاش برای فک پلمب از این ساختمان چهار روز بعد نتیجه داد اما بر اساس اطلاع خبرنگار مهر این فک پلمب هم موقتی است و بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان تا ۵ اسفند از مالک وقت گرفته تا نسبت به حل کامل مشکل اقدام کند.

در همین حال خبر می‌رسد که هیئت امنای بنیاد ادبیات داستانی قرار است هفته آینده تشکیل جلسه دهد و تاریخ اعلام شده برای برگزاری این جلسه سه‌شنبه ۶ اسفند است و این جلسه، اولین نشست هیئت امنای بنیاد ادبیات داستانی در دوره معاونت فرهنگی جدید خواهد بود. این جلسه به احتمال زیادی در دفتر سیدعباس صالحی برگزار می‌شود.

هنوز دستور کار جلسه هیئت امنای بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان مشخص نیست اما بر اساس اطلاع خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا زائری جدیترین گزینه برای تصدی مسئولیت مدیرعاملی این بنیاد است.

این در حالی است که فعالیت‌های روتین بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان از جمله رونمایی کتاب و نشست‌های موسوم به «عصر تجربه» و سایر فعالیت‌ها از جمله در خصوص انتشارات عصر داستان (وابسته به بنیاد) به روال طبیعی خود انجام شده است.

بر اساس اعلام، اعضای پیشیین هیئت امنای بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان عبارت بودند از: محمد حسنی‬، ‫محسن مؤمنی شریف‬، ‫منوچهر اکبری‬، ‫رحیم مخدومی‬، ‫مرحوم امیرحسین فردی‬، ‫علی اسماعیلی (معاون فرهنگی وقت‬ وزیر ارشاد)، ‫مجتبی رحماندوست‬ و ‫محمود حکیمی‬. با توجه به اینکه در دوره جدید هیئت امنای بنیاد هنوز جلسه‌ای نداشته است، از اسامی هیئت امنای جدید هم اطلاعی در دست نیست.

نظر شما