شناسهٔ خبر: 12490 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نمایندگان دانشگاه‎های آلمان، ایتالیا و ایرلندجنوبی به ایران می‎آیند

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‎الملل با اشاره به سیاست‎های جدید وزارت علوم در گسترش ارتباطات علمی با کشورهای جهان از حضور نمایندگان کشورهای آلمان، ایتالیای و ایرلندجنوبی در ایران، خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ حسین سالار آملی با اشاره به سیاستهای وزارت علوم در خصوص ایجاد ارتباطات گسترده تر با کشورهای دیگر در روابط بین الملل و علمی، اظهار داشت: در راستای ایجاد و تقویت روابط بین الملل دو جانبه و چند جانبه، وزارت علوم هفته گذشته با وزیر تحصیلات عالیه افغانستان نیز دیدار و گفتگو صورت گرفت و با نمایندگان سازمان ملل برای توسعه علمی کشور افغانستان و جذب دانشجو، برنامه ریزی هایی شده است.

وی در راستای اعلام سایر برنامه های وزارت علوم برای ارتباط با سایر کشورها، گفت: هفته آینده نماینده دانشگاه آلمانی دویسبورگ به ایران می آید و ملاقاتی در جهت توسعه روابط علمی و فرهنگی با مقامات علمی ایران انجام می دهد.

به گفته رئیس مرکز روابط بین الملل وزارت علوم، همچنین یک هیأت ایتالیایی هفته آینده وارد کشور خواهند شد تا در جهت تقویت و توسعه همکاریهای علمی، مسائلی مطرح شود.

سالار آملی از حضور نمایندگان یک دانشگاه ایرلند جنوبی در ایران خبر داد و گفت: طی ۱۰ روز آینده نماینده یکی از دانشگاههای ایرلند جنوبی وارد ایران می شود تا همکاری خود را با دانشگاههای ایرانی آغاز کند.

وی با بیان اینکه رویکرد ایران برای گسترش روابط علمی، همکاری با کشورهای دارای موقعیت به منظور ارتقا کیفیت هاست، ادامه داد: وزارت علوم در صدد است از تجربیات دیگر کشورها در زمینه های علمی استفاده کند و توانایی خود را در همکاری با کشورهای دوست به کار ببرد.

نظر شما