شناسهٔ خبر: 12513 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کمال تبریزی: فکر می کنم به همين زودی شاهد اکران «پاداش» باشیم

کمال تبريزي در خصوص دو فيلم توقيفي اش «پاداش» و «خيابان هاي آرام» گفت: درباره اکران عمومي اين دو فيلم به ما چراغ سبز نشان دادند. البته براي «پاداش» فکر مي کنم به همين زودي و در سال آينده شاهد اکرانش باشيم،

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از  بانی فیلم؛ کمال تبریزی همچنین در خصوص در خصوص فيلم توقيفي دیگرش گفت: در مورد «خيابان هاي آرام» نياز به مذاکره، صبر و زمان بيشتري است تا به نتيجه برسد.

تبريزي «طبقه حساس» را جزو فيلم هاي اکران نوروز دانست و ادامه داد: جشنواره امسال تلفيقي از خوبي و بدي بود. از اين جهت که بعد از مدت ها جشنواره اي برگزار شد که همه طيف ها و نگاهها گرد هم آمدند و سليقه اي انتخاب نشده بودند خوب بود، اما از اين بابت که فشارهايي ايجاد شد و مسوولان جشنواره بالاجبار تصميماتي علي رغم ميل شان گرفتند بد بود. اميدوارم که چنين حاشيه هايي کمتر براي مجامع فرهنگي پيش آيد. حاشيه هايي که عمدتاً هم سياسي هستند و با يک مجموعه فرهنگي ـ هنري همگوني چنداني ندارد.

تبريزي افزود: آرزو مي کنم جشنواره در سال هاي بعد محل برخورد آرا و تضارب فکر، هنر و فرهنگ باشد و سياست در آن کمتر دخالت کند.

اين کارگردان سينما از تلاش براي آماده سازي فيلم طبقه حساس به منظور اکران در نوروز سال 93 خبر داد و افزود: اصلاحات مختصري بر روي فيلم انجام شده و ممکن است تغييراتي جزيي روي تدوين اين اثر سينمايي و در بخش صدا نيز داشته باشيم.

تبريزي گفت: هم اکنون در مرحله ساخت تيزر و طراحي پوستر اين اثر سينمايي هستيم. در عين حال مرحله اپتيک کردن صدا براي اکران فيلم در شهرستان هايي که امکان پخش صداي ديجيتال ندارند نيز در حال انجام است که البته فکر مي کنم که اين بخش نيز زمان مي برد.

کارگردان فيلم طبقه حساس در ادامه درباره استقبال مخاطبان از فيلم طبقه حساس در ايام نوروز اظهار کرد: فکر مي کنم استقبال خوب باشد؛ مردم در جشنواره فيلم فجر امسال، طبقه حساس را ديدند و عکس العمل هاي بسيار خوبي نسبت به اين اثر سينمايي داشتند.


تبريزي تاکيد کرد: به نظر نرسيد که پلاني اضافه يا کم داشته باشيم و طبقه حساس ارتباط خوبي با مخاطب عام برقرار کرد. در عين حال در برخورد بينندگان غير ايراني نيز اين اثر خوب بوده و اميدوارم سالن هاي سينما با چنين فيلم هايي رونق گرفته و در سال آينده، با افزايش توليد آثاري همچون طبقه حساس، شاهد آشتي مردم با سينما باشيم.

کارگردان فيلم سينمايي خيابان هاي آرام در ادامه درباره حاشيه هاي پيش آمده در جشنواره سي و دوم و ممنوعيت نمايش برخي آثار سينمايي در سال هاي اخير گفت: ممنوعيت اکران فيلم ها، يک مقداري وجهه سياسي پيدا کرده و اين بخش تنها وجه فرهنگي هنري ندارد. اين ممنوعيت از نوع دايره خط قرمزي که وجود دارد نيست بلکه بخشي از آن به کشمکش هاي سياسي باز مي گردد.

تبريزي تصريح کرد: وزير ارشاد و رييس سازمان سينمايي بايد مقداري حوصله و دقت بيشتري به خرج دهند تا با ظرافت بيشتري سعي کنند آثار سينمايي را از اين مسير عبور دهند.

وي با بيان اينکه هيچ فيلمي در کمد نمي ماند و روزي زمان نمايش آن فرا مي رسد تاکيد کرد فکر مي کنم مسئولان سينمايي با درايت و کياست مي توانند مشکل اين آثار را حل کنند و آن ها را در چرخه نمايش عمومي بياورند.

کارگردان فيلم سينمايي مارمولک گفت: طبيعي است که اين اتفاق بايد بتدريج رخ دهد و نمي توان به يک باره همه فيلم هايي را که با ممنوعيت اکران روبرو بوده اند، نمايش داد. تبريزي ادامه داد: در جشنواره امسال فيلم «قصه ها و خانه پدري» و به نوعي فيلم «عصباني نيستم» حضور داشتند.

 به گفته وي، يک باره همه اين آثار را نبايد به سينما بياوريم و اين نوع فيلم ها بايد با آرامش و کم کم در سينما به نمايش عمومي برسد. در کنار فيلم هايي که به اکران مي رسند در هر فصل نمايش يک يا دو فيلم از اين نوع آثار هم مي تواند به اکران برسد.

کارگردان فيلم سينمايي «پاداش» در ادامه در باره حاشيه هاي پيش آمده براي فيلم رستاخيز به کارگرداني احمدرضا درويش نيز گفت: مشکلي که براي فيلم رستاخيز پيش آمده يک مساله قديمي است و تنها مربوط به امروز نمي شود. فکر مي کنم اين امر نياز به چالش و گفت وگو و بحث دارد و بايد در اين باره با طيف هاي مختلف جلسات متعددي برگزار شود.

وي تاکيد کرد به هر حال به دليل مسائل شرعي، آثاري همچون رستاخيز حساسيت هاي اينچنيني دارند. فکر مي کنم اين موضوع حل شدني است؛ اما بايد کساني که نسبت به چنين آثاري ايراداتي دارند، مسائل خود را مطرح کنند و فيلمسازان و دست اندرکاران و کارشناسان امور هنري به اين ايرادات پاسخ دهند.

تبريزي توضيح داد: مساله اي که براي فيلم احمدرضا درويش پيش آمده موضوع جديدي نيست؛ از زمان توليد فيلم الرساله به کارگرداني مصطفي عقاد اين موضوعات مطرح شد و ممکن است در آينده نه چندان دور اين مسائل براي فيلم محمد (ص) ساخته مجيد مجيدي هم پيش آيد.

وي اظهار کرد: اين مساله فقط مختص ايران نيست و در همه جاي دنيا همه مسلمانان نگاه مختص خود را به اين نوع آثار دارند و تصور مي کنم اين موضوع با گفت وگو و تفکيک مصاديق رفع شود. البته به شرطي که پشت اين انتقادات، جريان سياسي وجود نداشته باشد.

نظر شما