شناسهٔ خبر: 12526 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نشست نمایندگان 4 استان در مجلس با وزیر علوم برگزار شد

وزیر علوم در دیدار با نمایندگان استان‎های ایلام، خوزستان، کرمانشاه و لرستان در مجلس شورای اسلامی با آنان پیرامون مسائل آموزش عالی و لزوم توسعه آن بر اساس نگاه آمایش سرزمین، به بحث و تبادل نظر پرداخت و نمایندگان مردم نیز مسائل آموزش عالی حوزه انتخابیه خود را با وزیر و مسئولان وزارت علوم در میان گذاشتند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ فرجی دانا در این نشست که در محل این وزارتخانه برگزار شد، با اشاره به اینکه آنچه در سالهای گذشته در کشور رخ داده این است که تقاضای اجتماعی سبب شده تا موسسات آموزش عالی دولتی، واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه های غیرانتفاعی، پیام نور و جامع علمی - کاربردی در اقصی نقاط کشور مستقر شوند، افزود: اگر نتوانیم زیرساخت های لازم را برای این موسسات فراهم کنیم، ضعف بر آموزش عالی مستولی خواهد شد.

وی گفت: در حضورهای مکرر در مجلس شورای اسلامی از زبان نمایندگان مجلس شورای اسلامی بسیار شنیده ام که خروجی دانشگاهها برآورنده نیازهای جامعه نیست و یکی از اهداف مهم که در این قبیل نشست ها در خصوص آن هم اندیشی می کنیم این است که چگونه و از چه راههایی می توانیم به ارتقای کیفی در کنار توسعه کمی دست یابیم.

فرجی دانا افزود: باید با برنامه ریزی های دقیق و کارشناسی، روش هایی را در پیش بگیریم که توسعه کمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، سبب افت کیفی این موسسات نشود.

وی با اشاره به الگوی توسعه ای اتخاذ شده در برخی از کشورها مبنی بر استقرار شعباتی از دانشگاه های مادر در نقاط دور افتاده جهت جذب دانشجویان برتر، گفت: باید دست به دست بدهیم تا در اقصی نقاط کشورمان از ظرفیت دانشگاه های توانمند و برخوردار استفاده کنیم.

نظر شما