شناسهٔ خبر: 12602 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چرا ساداتیان به مناظره این هفته تلویزیون نیامد؟

سید جمال ساداتیان تهیه کننده سینمای ایران دلایل خود را درباره حضور نیافتن در برنامه مناظره که عصر دیروز از تلویزیون پخش شد، توضیح داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ در برنامه مناظره این هفته ، پرویز شیخ طادی کارگردان سینما، محمدصادق کوشکی منتقد و احمد میرعلایی مدیرعامل سابق بنیاد سینمایی فارابی و تهیه کننده سینما حضور داشتند اما در ابتدای برنامه، مجری مناظره عنوان کرد که قرار بود در کنار این سه نفر سید جمال ساداتیان تهیه کننده و علیرضا رئیسیان کارگردان سینما نیز حضور داشته باشند که به دلایلی در همان ابتدای جلسه این سالن را ترک کردند.

سید جمال ساداتیان، تهیه کننده سینما در این باره گفت: مشکل من با مدیریتی است که این برنامه را هماهنگ می کند چرا که به ما توضیح ندادند که قرار است چه افراد دیگری در این جلسه حضور یابند تا ما از قبل بدانیم با چه ذهنیتی قرار است با آنها درباره سینما صحبت کنیم حتی من امروز صبح هم با این دوستان که جلسه را برگزار می کنند صحبت کردم و باز به ما اسامی میهمانان دیگر را نگفتند.

تهیه کننده به رنگ ارغوان افزود: اگر من از قبل می دانستم قرار است چه کسانی در این جلسه صحبت کنند با یک پیش زمینه ذهنی حضور پیدا می کردم اما امروز متوجه شدم برخی افرادی که در این مناظره حضور دارند بحث هایی را مطرح خواهند کرد که در آن سینما را متهم می کنند و من این فضا را برای حضور خودم مناسب ندیدم این بحث ها قطعا تکراری و فرسایشی می شود.

ساداتیان ادامه داد: من هیچ مشکلی درباره بحث های چالشی که به ارتقاء سینما کمک کند ندارم، پیش از این نیز در برنامه ققنوس و یا دیگر برنامه ها که درباره سینما برگزار می شد شرکت و مباحث خود را مطرح کردم. در این ارتباط هیچ مشکلی ندارم قطعا بحث های نقادانه کمک می کند که سطح فکری افراد نسبت به سینما بالاتر برود و فضا را کمی بازتر کند.

وی تاکید کرد: مدیریت چنین برنامه هایی نیز باید بدنبال نقدهای سازنده باشند و بر همین اساس چنین جلساتی را برگزار کنند اما اگر قرار باشد ما دوباره بحث های فرسایشی کنیم ترجیح می دهم در چنین جلساتی شرکت نکنم چرا که این صحبت ها از ذهنیت من دور است. سینمای ایران سینمای شریفی است و برخی می خواهند درباره آن جمله های غیر اخلاقی بگویند من نیز در این جلسه سینمای ایران را نمایندگی می کنم و آمادگی نداشتم در چنین مباحثی شرکت کنم.

نظر شما