شناسهٔ خبر: 12609 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گلایه وزیر ارشاد از انتشار اخبار دروغ

وزیر ارشاد در همایش سالانه روابط عمومی های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از انتشار اخبار دروغ و نادرست در رسانه ها به ویژه اخباری در مورد کتاب‌های صادق هدایت و رمان «زوال کلنل» محمود دولت‌آبادی گلایه کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ وزیر ارشاد صبح امروز در مراسم افتتاحیه همایش سالانه روابط عمومی های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز یکی از پدیده های زشتی که در جامعه می بینیم شایعه سازی و تحریف مسائل است. شاید هم بخاطر مشغول کردن وزارت ارشاد از سیاست اصلی اش است که چنین شایعاتی مطرح می شود. به عنوان نمونه از معاونت فرهنگی وزارت سوال می شود آیا کتاب های صادق هدایت اجازه چاپ دارند؟ خب چنین موضوعی با پاسخ این چنینی روبرو می شود که ما ممنوع‌القلم نداریم، یعنی طبق قانون اسلامی‌مان به فرد کاری نداریم بلکه به عقاید و نظریاتش که در کتابش بیان شده، کار داریم. مشخص است که برخی از کتاب های صادق هدایت با مطالب سوئی که دارند، نمی توانند اجازه چاپ بگیرند، اما برخی از رسانه ها اخباری مبنی بر اجازه چاپ داشتن آثار هدایت کار می کنند و بعد از مدتی می گویند ارشاد تکلیف خودش را نمی داند.

وی افزود: یک خبر دروغ دیگری که این روزها کار شد، این بود که کتاب «زوال کلنل» آقای دولت‌آبادی اجازه چاپ دارد در حالی که این کتاب از عناوینی است که برای بررسی اش درخواست داده اند و هنوز در دست بررسی است و ممکن است مجوز بگیرد یا نگیرد. این هم از مواردی است که می توان با اتکاء به آن علیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دولت فضاسازی کرد. بنابر همین خبر هم می آیند، تحریف می کنند و افکار نخبگانی را که زمینه ملی و دینی دارند، منحرف می کنند و ما هم ناچار می شویم به این مسائل پاسخ بدهیم. از این نمونه ها ده‌ها مورد وجود دارد که من به شخصه در پنج ماه گذشته به طور مرتب با آنها روبرو بودم و نیاز به تایید و تکذیب داشتند.

جنتی خاطر نشان کرد: این مسائل به عنوان خبر مطرح می شود و در قالب بولتن های مختلف در اختیار مسئولان کشور قرار می گیرد و اذهان آنها را مخدوش می کند. یکی از وظایف روابط عمومی ها رصد اینگونه موارد و پاسخگویی بدون وارد کردن اتهام به دیگران، است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: غیر از رسانه ها، گروه های مرجع دیگری هم وجود دارند که باید با آنها ارتباط داشت. انتظار ما از شورای سیاستگذاری روابط عمومی که تشکیل آن یک حرکت ابتکاری بود، تشکیل جلسات مداوم و مستمر است.

نظر شما