شناسهٔ خبر: 12624 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نیمی از طرح‌های جشنواره خوارزمی تجاری‌سازی می‌شود

قائم‌مقام دبیر جشنواره بین‌المللی خوارزمی با بیان اینکه در جشنواره خوارزمی ۳۸ کشور از سراسر دنیا شرکت دارند، گفت: بیشتر طرح‌های کاربردی جشنواره توانمندی تجاری شدن را دارند و در آخرین آمار نیمی از طرح‌ها موفق شدند تجاری شوند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ علیرضا اللهیاری قائم مقام دبیر جشنواره بین‌المللی خوارزمی در نشست خبری صبح امروز در وزارت علوم، گفت: آنچه در برگزاری جشنواره خوارزمی اهمیت دارد حمایت ۱۶ سازمان از این جشنواره است.

وی اضافه کرد: برای جشنواره خوارزمی از حدود ۸۷۸ طرح فقط ۲۴ طرح برگزیده شده است که این مسئله نشان‌دهنده سطح علمی جشنواره است.

وی با بیان اینکه ۳۸ کشور از سراسر دنیا در این جشنواره شرکت دارند، تصریح کرد: وزنه بین‌المللی جشنواره نقطه قوت این جشنواره است.

اللهیاری اضافه کرد: جشنواره خوارزمی بین شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی تعامل ایجاد می‌کند و این تعامل سبب همکاری و چاپ مقالات علمی مشترک و ایجاد تعاملات علمی مشترک می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: قرار است از تک‌تک افراد خارجی شرکت‌کننده در جشنواره حداکثر استفاده را داشته باشیم.

قائم مقام دبیر جشنواره بین‌المللی خوارزمی با اشاره به اینکه یک دانشمند آمریکایی با شرکت در جشنواره خوارزمی در دوره‌های گذشته سبب شد علم نانو در کشور برجسته شود، افزود: بسیاری از طرح‌ها که در این جشنواره شرکت داده می‌شود بسیار ارزشمند هستند البته بعضی از طرح‌ها ممکن است که در مقام مقایسه رای نیاورده باشند و ملاک برای ما طرح‌هایی است که کامل شدند و این طرح‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: بیشتر طرح‌های کاربردی توانمندی تجاری شدن را دارند و در آخرین آمار ما در محدوده برگزاری جشنواره خوارزمی نیمی از طرح‌ها موفق شدند که تجاری شوند.

اللهیاری خاطرنشان کرد: حضور دانشمندان خارجی در جشنواره خوارزمی سبب می‌شود این دانشمندان در آینده به کشور ما بیایند و با دایر کردن کارگاه آموزشی و ارائه آموزش سبب ارتقای سطح علمی دانشمندان ما شوند.

نظر شما